Banijay Benelux breidt portfolio uit met nieuwe creators-onderneming

Banijay Benelux breidt haar portfolio uit met een meerderheidsbelang in de nieuwe creators-onderneming [WERKTITEL], een creatieve hub in Nederland die zich volledig richt op de creator economy. [WERKTITEL], opgericht door Bob ten Berge, David Mol en Timo Verbruggen, ontwikkelt innovatieve concepten voor online makers, merken en producenten op het gebied van IP & contentontwikkeling, event- en theaterproducties, live experience marketing en publishing. Daarnaast begeleidt het team creators strategisch in hun creatieve groei, positionering en zakelijke ontwikkeling.
[WERKTITEL] biedt creators en merken een unieke omgeving om ideeën te ontwikkelen, produceren en laten groeien. De onderneming vormt de schakel tussen de digitale en fysieke wereld van entertainment, en creëert formats die impact maken, van online series tot liveshows en branded experiences.
Sandra Hilster, CEO Banijay Benelux: “Met de komst van [WERKTITEL] zetten we als organisatie een grote stap in de creator economy. Bob, David en Timo hebben zich in korte tijd bewezen door een hechte ‘makers’-hub op te bouwen waar online talent zich verder kan ontwikkelen. De theatershows en de branded live-events die zij hebben ontwikkeld en geproduceerd, vormen nog maar het topje van de ijsberg van wat zij kunnen. Hun aanpak, die creativiteit koppelt aan ondernemerschap, sluit naadloos aan bij de kernwaarden van Banijay Benelux.”
Bob ten Berge, David Mol en Timo Verbruggen, oprichters [WERKTITEL]: “Banijay Benelux is de ideale partner om onze hub verder te versterken. Met hun netwerk, studiofaciliteiten en expertise in contentproductie kunnen we onze makers en merken nog meer kansen bieden. We kunnen sneller opschalen, groter denken en nieuwe samenwerkingen realiseren tussen makers en merken. Samen bouwen we aan een ecosysteem waar de grootste online creators, merken en producenten hun eigen universum kunnen creëren, zowel online als offline.”
Projecten & producties
[WERKTITEL] ontwikkelt en produceert vernieuwende concepten op het snijvlak van entertainment, live experience en merkactivatie. Het bedrijf stond eerder achter de theatershow VrouwMiShow met Nina Warink, Iris Enthoven en Sophie Milzink, en de live podcastmusical De Stijn, Tobi & Jeppe Show.
Daarnaast werkt [WERKTITEL] intensief samen met creators Quinn en Aaron Bezemer, die maandelijks meer dan 50 miljoen weergaven behalen op YouTube Shorts. Naast strategische begeleiding in channelmanagement ontwikkelt het bedrijf samen met hen branded partnerships met merken als Intertoys, LEGO en Samsung. Voor Broodjestester realiseerde [WERKTITEL] samenwerkingen met onder meer Burger King, Netflix en HEMA.
Ook op het gebied van organische content is [WERKTITEL] actief betrokken bij de creatieve ontwikkeling van makers. Zo produceerde het team voor Annemarie Lekkerkerker de online socialserie Gen Zwevend, in aanloop naar de Tweede Kamerverkiezingen.
Voor het nieuwe theaterseizoen staan meerdere producties op de planning, waaronder de theatertours van Eva Eikhout, Quinn en Aaron en Hokjesdenker; makers die ieder op hun eigen manier de grens tussen online en live performance verleggen.
Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.