Industry Wire

Geplaatst door Banijay Entertainment

Banijay Entertainment benoemt Sandra Hilster als CEO van Banijay Benelux

Banijay Entertainment, Europa’s grootste internationale contentcreatie- en distributiegroep, kondigt vandaag de benoeming aan van Sandra Hilster als CEO van Banijay Benelux. Per 1 oktober 2025 treedt zij aan in haar nieuwe functie. Hilster is momenteel werkzaam als Mediadirecteur bij de KRO-NCRV. In haar nieuwe rol zal zij leidinggeven aan alle labels binnen de Benelux van Banijay Entertainment. Hiermee wordt zij verantwoordelijk voor het bepalen en uitvoeren van de gezamenlijke strategie, het aansturen van de organisatie, het stimuleren van innovatie en het realiseren van hoogwaardige contentcreatie in zowel Nederland als België.

Hilster begon in 2020 bij KRO-NCRV als Creative Producer en werd in 2021 benoemd tot Mediadirecteur. In deze rol kreeg zij de leiding over de producties van de omroep en gaf zij sturing aan een aanzienlijk team dat zich toelegt op contentcreatie voor alle platformen, waaronder televisie, digitaal, radio en podcasts. Daarvoor runde zij dertien jaar haar eigen onderneming, Silverlining Media, gericht op mediaconsultancy en de ontwikkeling en verkoop van formats. Haar klantenbestand was breed en omvatte onder meer Concept Street (MGM), Vorstmedia (Talpa), Fiction Valley (Fremantle), IDTV (All3Media) en Banijay Benelux-label EndemolShine Nederland. Van 1995 tot 2007 werkte zij bij RTL Nederland, waar zij begon als Sales & Account Manager en uiteindelijk doorgroeide tot Commercieel Directeur Cross Media.

Marco Bassetti, CEO Banijay Entertainment: “Met een carrière in zowel de productie- als zenderkant, en ervaring bij toonaangevende mediabedrijven in Nederland, is Sandra’s cv ongeëvenaard. En met dertien jaar aan het roer van haar eigen onderneming is zij niet alleen volledig in lijn met het ondernemende DNA dat Banijay Entertainment kenmerkt, maar ook uitstekend toegerust om deze portefeuille van tien labels te leiden naar een nieuwe fase van groei en innovatie.”

Sandra Hilster, aankomend CEO Banijay Benelux: “Ik kijk ernaar uit om mij aan te sluiten bij een groep die sinds haar oprichting sterk is ontwikkeld en wereldwijd een toonaangevende rol speelt binnen onze sector. Met name in Nederland en België heeft het bedrijf een inspirerend portfolio van labels opgebouwd, die dagelijks titels ontwikkelen en produceren die niet alleen impact maken op het publiek in de Benelux, maar ook wereldwijd. Ik verheug mij erop om aan boord te komen, samen te werken met het ongelooflijke talent binnen dit huis, en gezamenlijk de koers van Banijay Benelux richting de toekomst te bepalen.”

Het portfolio van Banijay Benelux omvat tien labels: EndemolShine Nederland, Southfields, SimpelZodiak, NL Film, Banijay Belgium, Scenery, Topkapi Films, Posh Productions, jonnydepony en Twentytwo Producties. De organisatie is bekend om succesvolle titels zoals Big Brother, Miljoenenjacht, Goede Tijden, Slechte Tijden, Expeditie Robinson, Het Gouden Uur, Only Joling en Bodem.

— EINDE MEDIABERICHT —

Banijay Benelux is de thuishaven van verschillende creatieve contentproducenten – EndemolShine Nederland, SimpelZodiak, NL Film, Scenery, Topkapi Films, Southfields, Posh Productions en twee Belgische bedrijven Banijay Belgium en jonnydepony. Samen met zenders, omroepen, streamers, distributeurs, adverteerders en maatschappelijke organisaties ontwikkelt, creëert en distribueert het bedrijf videocontent in alle denkbare genres en voor elk platform. Van ijzersterk drama, soap, journalistieke programma’s en talkshows tot films, gameshows, groot amusement, adventure en reality. Met als belangrijkste (inter)nationale merken Big Brother, Hunted, Expeditie Robinson, De Bauers, Miljoenenjacht, Het Gouden Uur, Bodem, Hel of Hotel, GTST, All You Need is Love, de Vlaamse soap Familie en Liefde voor Muziek en de YouTube-hits Legends of Gaming en Vakkenvullers. Als meest complete en grootste sportproducent ontwikkelt, produceert en registreert het bedrijf tal van sport gerelateerde programma en documentaires. Gebouwd op onafhankelijkheid, creatieve vrijheid, ondernemerschap en commercieel inzicht en opgericht in juli 2020. Banijay Benelux is onderdeel van Banijay Entertainment: Europa’s grootste internationale contentcreatie- en distributiegroep met een eclectische mix van meer dan 120 productiebedrijven in 22 landen en vertegenwoordigt daarmee de meest prestigieuze entertainmentmerken wereldwijd, waaronder MasterChef, Peaky Blinders, Black Mirror, Mr. Bean, Survivor, Wallander, The Kardashians en Extreme Makeover: Home Edition.

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht