Geplaatst door Bax

Bax Music verwacht topdrukte tijdens Black Friday-weekend

Veel winkels adverteren deze maanden met Black Friday. Om precies te zijn: het lange Black Friday-weekend van 29 november tot en met ‘Cyber Monday’ op 2 december. In de Verenigde Staten is dit kortingsweekend sinds jaar en dag het startschot voor de feestdagen-inkopen, maar in Nederland en België kan het nog niet echt een ‘traditie’ genoemd worden. Toch verwacht online muziekwinkel Bax Music al absolute topdrukte.

Jochanan Bax, CEO van Bax Music, benadrukt dat Black Friday intussen zeker geen onbekend fenomeen meer is: “Als we onze omzetcijfers mogen geloven tenminste. Behalve dat het al enkele jaren op rij onze meest succesvolle weekend ooit is, zagen we vorig jaar een omzetgroei van maar liefst veertig procent.” Het bedrijf zet in elk geval alles op alles om de bestellingen netjes op tijd de deur uit te krijgen. “Uiteraard is zo’n weekend ook gigantisch druk voor de pakketdiensten. Als een bestelling daar onverhoopt vertraging oploopt, hebben we dat niet in de hand. Maar feit is dat we bijna overdreven bezetting hebben in ons magazijn in die periode. Zelfs het kantoorpersoneel is bezig met orders picken en pakketten inpakken. Het geeft wel aan hoe belangrijk dit weekend is.”

Kortingen

Mede doordat het begrip Black Friday nog niet zo vertrouwd voelt als in Amerika, vragen mensen zich nogal eens af of de kortingen wel echt zijn. Jochanan herkent dit: “Ik hoor dat vaker en ik snap het ook wel. De prijzen kunnen nu eenmaal erg schommelen in onze markt, wat vergelijken lastig maakt. ‘Wat was nu de echte, oorspronkelijke prijs?’, vraag je je dan af als consument.” Toch kan Jochanan met zekerheid zeggen dat de producten in de Black Friday-categorie van Bax Music stuk voor stuk fikse kortingen krijgen. “Speciaal hiervoor hebben we onder andere een groot aantal zeer scherpe deals gesloten met onze leveranciers. Door allerlei artikelen tijdelijk voor lage prijzen bij hen in te kopen, kunnen we de eindgebruiker enorm aantrekkelijke kortingen bieden.”

Meer informatie over Black Friday bij Bax Music is te vinden via

bax-shop.nl/black-friday (Nederland)