Industry Wire

Geplaatst door Mondial Relay

België maakt zich op voor een Kerst in beperkte kring en met hoofdzakelijk onlineaankopen . Een enquête gevoerd door Opinion Way in opdracht van Mondial Relay

Nu het einde van 2020 in zicht komt en met de huidige gezondheidscrisis in het achterhoofd, plant 92 % van de Belgen een ander soort kerstfeest. En dat begint al bij een vroege cadeautjesjacht. Eén op de twee Belgen zegt immers al begonnen te zijn met de kerstaankopen. 80 % van hen koopt het liefst online, vooral de 25- tot 34-jarigen (91 %). 65-plussers beogen hun aankopen vooral te doen in de winkel (81 %). 62 % van de Belgische consumenten wil met online aankopen de drukte in de winkels vermijden als gevolg van de pandemie. Nu de speelgoedafdelingen in de supermarkten verboden terrein zijn en klanten hun bestellingen kunnen reserveren en afhalen bij de handelaars, blijkt het onlineaanbod uitgebreider dan ooit, en soms zelfs voordeliger, met des te meer mogelijkheden om van thuis uit rustig en eenvoudig te shoppen.

Het belooft een ongewone Kerst te worden. 43 % van de Belgen denkt eraan het aantal gasten te beperken, en 49 % neemt deze periode liever geen risico’s. Er tekent zich dan ook een algemene tendens af: 57 % van de respondenten maakt zich zorgen om de huidige situatie, oftewel meer dan de helft van de Belgen.

In deze bijzondere omstandigheden en gezien de onzekerheid over de komende weken, bereiden de Belgen zich al vroeg voor. 59 % van de respondenten vertelt immers al met de kerstaankopen begonnen te zijn. Voor 28 % van de Belgen lijkt het versturen van pakjes een goed alternatief in deze eindejaarsperiode. Zo is bijna één op de drie Belgen van plan om hun kerstgeschenken naar verre familieleden of vrienden te versturen.
En precies daarvoor rekenen de consumenten op de Afhaalpunten® van Mondial Relay in de buurt van hun werk of woonplaats, waar ze tijdens de ruime openingsuren terechtkunnen voor een dienstverlening op mensenmaat om geschenken te verzenden of af te halen.

Mondial Relay zet zich alvast schrap voor de piek in kerstaankopen, zodat de pakjes van zijn 65.000 onlinehandelaars tijdig hun bestemming bereiken. Daarom blijft het merk zijn netwerk van Afhaalpunten® in België verder uitbreiden en vrijwaart Mondial Relay de dienstverlening in bijna 1.000 Afhaalpunten® die tijdens een periode van lockdown actief blijven. Een registratie als Afhaalpunt® levert de handelaars overigens aanzienlijke voordelen op. Het biedt hen onder meer toegang tot een nieuw klantenbestand, laat hen toe hun bestaande klanten te fideliseren en doet hun omzetcijfer toenemen.

Ook internationaal gaat Mondial Relay in de startblokken staan! In de huidige omstandigheden is contact houden van vitaal belang. Daarom kan de consument ook bij Mondial Relay terecht voor een aanbod van pakjeslevering via Afhaalpunten® of aan de deur in de buurlanden en Europa: Frankrijk, Nederland, Spanje … Zo kunnen ook familieleden en vrienden in het buitenland pakjes ontvangen.

Met het verdeelcentrum in Tubeke en de hubs in Frankrijk en Spanje, die een vlotte verwerking en capaciteitsverhoging toelaten, in combinatie met de continue uitbreiding van het netwerk van Afhaalpunten® en de aanwerving van bijkomend personeel heeft Mondial Relay alle troeven in huis om de eindejaarspiek de baas te kunnen.

Om op de verschuivingen op de onlinemarkt en het veranderende koopgedrag in te spelen, breidt Mondial Relay zijn Belgische netwerk fors uit. Het merk wil begin 2021 de kaap van 1.500 Afhaalpunten® ronden door zowel in Vlaanderen, Brussel als Wallonië zijn netwerk nog aanzienlijk te versterken.

* Enquête door Opinion Way: De Belgen en hun kerstgeschenken in 2020, voor Mondial Relay – november 2020. De enquête werd van 12 tot 16 novermber (na afkondiging van een nieuwe lockdown) online gevoerd via het CAWI-systeem bij een steekproef van 1003 personen die representatief is voor de Belgische bevolking ouder dan 18 jaar.

ABOUT THE COMPANY
Over Mondial Relay – https://www.avis-verifies.com/avis-clients/mondialrelay.be
Mondial Relay België is als dochteronderneming van Mondial Relay Frankrijk een van de marktleiders in pakjesverdeling via Afhaalpunten® in de b2c- en c2c-segmenten in België en Europa. Meer dan 65.000 onlinehandelaars in België, Frankrijk en Spanje vertrouwen al op Mondial Relay, waaronder Decathlon, Showroom privé, Newpharma, Groupon, Vinted, Leboncoin, Amazon, Cdiscount, eBay, Auchan, Leroy Merlin, Nespresso enz.

Als specialist in pakketbezorging aan particulieren stelt het bedrijf oplossingen voor de verdeling van pakjes voor in alle maten en gewichten, met leveringen in Afhaalpunten®, bij Drive-punten en aan huis. Met 1.000 medewerkers, een sterke aanwezigheid in Europa (55.000 Afhaalpunten®) en een bijzonder breed innovatiebeleid behaalde Mondial Relay in 2019 een omzet van 410 miljoen euro.

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht