Industry Wire

Geplaatst door AskOLI

Belgische firma maakt app om koopkracht te verhogen

We zetten steeds meer klantenkaarten op onze smartphones om het ons makkelijker te maken aan de kassa. De nieuwe AskOLI-app gaat nog een stap verder en zoekt bij het bovenhalen van je digitale klantenkaart ook bliksemsnel in duizenden kortingen. Een gezin wint zo tot €1.000 per jaar aan extra koopkracht.

Door de stijgende prijzen geeft 75% van de Belgen aan dat ze meer dan vroeger op zoek gaan naar besparingen op hun uitgaven. Dat kan nu veel eenvoudiger met AskOLI, de app die aan de hand van je virtuele klantenkaarten voor jou op zoek gaat naar alle mogelijke kortingen en tegemoetkomingen waarop je recht hebt.

Haal je bijvoorbeeld bij Ikea je digitale klantenkaart boven, dan zoekt AskOLI razendsnel naar voordelen en toont de app dat je via je vakbond een korting krijgt. Wil je een nieuwe wasmachine kopen? Dan vind je in AskOLI op enkele seconden terug dat je energieleverancier je tot 30% korting aanbiedt bij Samsung. Bij de meeste winkels gelden de kortingen zowel voor aankopen in de fysieke verkooppunten als voor online bestellingen.

Meer koopkracht bij meer dan duizend handelaars

“Onze gemiddelde gebruiker heeft op meer dan 1.000 plaatsen recht op korting”, zegt Luc Jacobs, oprichter van AskOLI. “Maar die voordelen zitten goed verstopt op verschillende plaatsen, bijvoorbeeld op de website van de werkgever, de bank-app, de scholierenkaart van hun kind of het magazine van de vakbond. Door slim gebruik te maken van de beschikbare kortingen, kan je dus je koopkracht verhogen.”

Daarom verzamelt AskOLI duizenden voordelen van meer dan 200 grote werkgevers, zowat alle vakbonden en tientallen andere Belgische organisaties op één plaats. Wie enkele daarvan kan aanstippen in de app, koopt zo goed als niets meer aan de volle prijs.

Klantentrouw bij lokale winkels

Ook voor winkels en ondernemers heeft AskOLI een meerwaarde. “Met de opkomst van Amazon België, zullen zij een extra inspanning moeten doen om de klant te overtuigen”, gaat Jacobs verder. “AskOLI toont consumenten dat het bij de lokale partnerwinkels, dankzij hun korting, niet duurder hoeft te zijn en versterkt de winkeltrouw van de klanten.”

ABOUT THE COMPANY
AskOLI is een Belgische start-up, opgericht door Luc Jacobs en Benoit De Vos. Het platform bestaat zowel voor computer als voor mobiele telefoon en heeft al meer dan 20 miljoen keer een korting voorgesteld aan haar gebruikers.

 

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht