Industry Wire

Geplaatst door Philips

Beter dan Black Friday: Mei is hét moment om voordelig een televisie te kopen

Philips Ambilight TV benadrukt in een “Beter dan Black Friday-uitverkoop” bij de belangrijkste elektronicawinkels dat de meest populaire Ambilight televisies uit de 2024-reeks deze maand het laagste prijspunt sinds introductie bereiken. De prijzen van onder andere de veelgeprezen OLED range, Philips OLED809 en OLED759 en de meest populaire 4k Ambilight TV “The One”, zijn zeer scherp. Zo zal de 55 inch versie van de OLED759 naar verwachting voor het eerst onder €900 worden aangeboden. Dit blijkt uit actuele prijsvergelijkingen op bijvoorbeeld Kieskeurig.nl, Tweakers Pricewatch, Beslist.nl of Knibble.

Niet alleen op Black Friday de beste deals: Vakantiegeldweken
Veel mensen wachten op Black Friday of Cyber Monday om elektronica zoals een nieuwe televisie aan te schaffen, in de overtuiging dat dit het moment is voor de scherpste prijzen. Toch tonen prijsanalyses aan dat dit lang niet altijd het geval is. Dankzij de huidige overstap naar nieuwe 2025-modellen van de meeste grote tv-merken, bieden veel elektronicawinkels de 2024-modellen nu aan met aanzienlijke kortingen en dat maakt de “vakantiegeldperiode” vaak zelfs voordeliger dan de traditionele koopjesdagen.

Ruimte maken voor nieuwe 2025 modellen, volop introducties.
4k QLED Ambilight TV’s van Philips geïntroduceerd als Duo Deal: 32” Smart TV cadeau
Traditiegetrouw introduceren veel merken waaronder Philips veel nieuwe tv’s in de lenteperiode. Vanaf mid-mei liggen mid-range Ambilight TV modellen met Quantum Dot-technologie (4k QLED Ambilight TV) zoals de PUS8500 en de nieuwe 2025-versie van The One (PUS9000) met een 120Hz QLED-paneel en drie-zijdig Ambilight in de winkel. Deze nieuwe QLED Ambilight tv’s bieden heldere, kleurrijke beelden, ideaal voor gaming, HDR content zoals films of snel bewegende sportbeelden.

Introductie 4k QLED mét Ambilight
Kampioenspelers FC Barcelona stralen in campagne

In de introductie periode en tot 6 juli worden deze QLED Ambilight TV’s als Duo Deal aangeboden. Koop je een 55” model of groter bij een deelnemende winkel dan krijg je een 32” Smart TV als cadeau (gratis) meegeleverd.
De introductie van 4k QLED Ambilight TV’s wordt ondersteund door een campagne met de sterspelers van de voetbalclub FC Barcelona waaronder de Nederlande Frenkie de Jong, Jules Koundé, Robert Lewandowski, Raphinha en Lamine Yamal.
Philips Ambilight TV is sinds enkele jaren trotse hoofdsponsor van de kersverse Spaanse landskampioen. Zowel sterspelers uit het herenteam als het damesteam prijzen de nieuwe Ambilight TV’s aan. Beide teams werden deze maand landskampioen.

Naast televisies in het middensegment lanceert Philips vanaf juni tot einde van de zomer nieuwe OLED Ambilight tv’s, zoals OLED760 en OLED810 en de premium OLED+ serie (OLED910 en OLED950) met superieur contrast, diepe zwartwaarden en slimme AI-functies. De gehele nieuwe 2025 Philips Ambilight TV line up is te bekijken in de handige online 2025 product catalogus.
Designs, technologie en software uit Europa: de magie van Ambilight TV
Philips televisies onderscheiden zich met Ambilight: LED’s die het beeld van het scherm volgen en licht op de muur projecteren voor een unieke, meeslepende ervaring. Deze exclusieve Philips-technologie bestaat inmiddels meer dan 20 jaar en kent zijn oorsprong in Nederland (Eindhoven) en België (Brugge/Gent).
De kleurrijke en magische licht-ervaring op de muur is de afgelopen jaren doorontwikkeld in het eigen R&D centrum van Gent en heeft inmiddels de tv-kijkervaring van miljoenen Europeanen blijvend veranderd.
In de komende tijd kunnen we verschillende extra toepassingen van de technologie verwachten, van Smart Home integratie via Matter tot nieuwe AI (Artificial Intelligence) functionaliteiten.

Ambilight AI
Een van de nieuwste ontwikkelingen uit Gent op het gebied van Ambilight is het toepassen van AI bij de Ambilight-lichtervaring. Er kan door tv-eigenaren in het menu gekozen worden uit reguliere Ambilight instellingen óf “Ambilight AI”. Net zoals er geen uniforme regel is voor beeldkwaliteit, geldt hetzelfde voor Ambilight-stijl, de manier waarop de verlichting reageert op wat er op het scherm afspeelt. Wanneer er meer gebeurt op het scherm, zoals bij sport of gaming, zal Ambilight dynamischer reageren op de veranderende actie.
Met de AI-instelling kunnen Ambilight’s het genre van de inhoud leren identificeren en de meest optimale Ambilight-stijl kiezen (zonder dat handmatig in het menu aan te passen).
Kortom Artificial Intelligence (AI TV) in Philips Ambilight TV’s zorgt ervoor dat de tv niet alleen reageert op statische instellingen. Beeld, geluid én Ambilight worden continu aanpast aan de inhoud die wordt bekeken, beluisterd of gespeeld. De instellingen letten door speciale (licht)sensoren daarnaast op omstandigheden van de omgeving waarin deze wordt gekeken (lichte kamer vs donkere kamer).

Het resultaat is een dynamisch, gepersonaliseerd beeld- en geluidsprofiel dat een optimale kijkervaring biedt zonder dat handmatig de instellingen aangepast hoeven te worden.
Niet alleen in Gent wordt hard gewerkt aan de optimale kijkervaring. Veel van de kennis en expertise van Philips TV en de Ambilight-technologie komt uit Europa.
• Productontwikkeling en Design: bekroonde Europese designs van de televisies komen uit Amsterdam
• Beeldbewerking & Ambilight: ontwikkeld in het innovatiecentrum in Gent
• Productie: miljoenen tv’s komen jaarlijks uit de eigen fabriek in Gorzow, Polen
• Smart TV: een nieuw Europees smart-platform is in samenwerking met Titan OS in Barcelona ontwikkeld.

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht