Geplaatst door SyncForce B.V.

Beter Horen vergroot marketingefficiëntie met SyncForce Platform

Eén centrale marketingomgeving
De marketingafdeling van Beter Horen wilde de efficiëntie van lokale en landelijke marketingactiviteiten vergroten en zo tijd en kosten besparen. Bovendien wilden zij de zojuist geïntroduceerde frisse en moderne huisstijl van Beter Horen consistent en efficiënt in de markt zetten. Om dit te realiseren heeft Beter Horen in samenwerking met NykampNyboer het SyncForce platform geïmplementeerd, waarbij NykampNyboer verantwoordelijk was voor het projectmanagement. Met dit platform wordt alle marketinginformatie vanuit één centrale omgeving toegankelijk gemaakt aan onder andere medewerkers, vestigingsmanagers en business area managers. In eerste instantie is de SyncForce Media Bibliotheek beeldbank geïmplementeerd, waardoor al het beeldmateriaal van gehoorproducten, accessoires en campagnes is gecentraliseerd.

Direct promotiemateriaal bestellen
Via de Beter Horen Marketing Shop krijgt de gebruiker toegang tot alle centraal opgeslagen marketingmiddelen. Zij kunnen direct point of sale-materialen en merchandise (pennen, ballonnen, speelkaarten, etc.) bestellen. Advertenties en posters zijn binnen de gestelde huisstijlregels van Beter Horen in diverse formaten zelf samen te stellen en te bestellen. Door de integratie met de relatiemanager kunnen visitekaartjes voor medewerkers en gelokaliseerd handelsdrukwerk (briefpapier, adresstickers, etc.) snel en eenvoudig worden besteld. Daarnaast kunnen vestigingsmanagers bij wijzigingen in de openingstijden direct zelf nieuwe deurstickers bestellen.

Het SyncForce Marketing & Sales Platform ondersteunt op deze wijze het consistent en efficiënt in de markt zetten van het Beter Horen merk.

Over SyncForce:
SyncForce biedt een compleet enterprise software platform voor organisaties waarmee de merkbelofte altijd en overal consistent wordt overgebracht. Het SyncForce Commercial Operations Management (COM) platform maakt marketing-, R&D- en salesactiviteiten inzichtelijk en efficiënt. Centrale beschikbaarheid van alle informatie en middelen rondom merken leidt tot consistente cross-mediapublicatie.

Het SyncForce platform bestaat uit: Brand Management, Innovation Management, Product Management, Marketing Resource Management (MRM), Channel & Sales Management, Talent & Skills Management, Customer Interaction Management.

Over Beter Horen:
Beter Horen is met meer dan 225 verkooplocaties en circa 650 medewerkers de grootste audicienketen van Nederland. Beter Horen biedt oplossingen op maat voor hoorvraagstukken. Sterke groei en innovatie kenmerken de ontwikkeling. Beter Horen is sinds 2001 onderdeel van de Amplifon-groep, wereldwijd de grootste verkooporganisatie van hoortoestellen.

Over NykampNyboer:
Vanuit de visie dat bedrijven die er goed uitzien, beter presteren, verzorgt NykampNyboer het huisstijlmanagement voor organisaties. Dat bestaat uit het implementeren en managen van visuele identiteiten en het optimaliseren van daaraan gerelateerde marketing- en communicatieprocessen. In de afgelopen jaren zijn vele huisstijlopdrachten uitgevoerd, van smal tot breed en van groot tot klein.

EINDE PERSBERICHT

Noot voor de redactie: Voor meer informatie kunt u contact opnemen met directeur Hans de Gier van SyncForce via 040-2392200 of press@syncforce.com.