Industry Wire

Geplaatst door Beyond Sports

BeyondSports en bolzfabrik gaan partnership aan

Alkmaar – Beyond Sports, leider in het ontwikkelen van Virtual Reality oplossingen voor voetbalclubs, is een strategisch partnership aangegaan met voetbal-technologiebedrijf bolzfabrik. Met de samenwerking spelen beide partijen in op de groeiende vraag vanuit het voetbal om hun omgeving te versterken met technologische ontwikkelingen die het verschil maken.

Bolzfabrik is een jong bedrijf dat zo’n 2 jaar geleden in het leven is geroepen om bij te dragen aan de professionalisering van het voetbal. Met behulp van technologische innovaties worden er producten en oplossingen ontwikkeld om het voetbal sneller en effectiever te maken. Het huidige succes van bolzfabrik is mede te danken aan het uitbrengen van ‘taktikr’, een app die zich focust op het verbeteren van de trainer skills van amateurcoaches. De applicatie biedt onder meer een groot aantal nieuwe trainingsoefeningen en geeft de coaches de mogelijkheid om vragen te stellen aan professionele trainers.

Binnen een korte tijd is bolzfabrik doorgedrongen tot de kern van het Duitse voetbal en kan het inmiddels Liverpool coach Jürgen Klopp onder zijn grootste ambassadeurs scharen. Klopp heeft zich meermaals positief uitgelaten over het bedrijf en werkt als trainer ook met enkele ideeën die vanuit bolzfabrik zijn gekomen. Ook Projekt B, een bedrijf dat zich richt op het begeleiden van trainers in het voetbal, maakt gebruik van de innovaties van bolzfabrik.

‘Het partnership met bolzfabrik is een uitstekende kans om samen ervoor te zorgen dat technologie een nog groter onderdeel van de sport wordt’, aldus Mark Snijders, Sales Director bij Beyond Sports. ‘bolzfabrik werkt veelvuldig samen met trainers van professionele clubs en zij kunnen vanuit deze clubs dan ook vaststellen dat er behoefte is aan nieuwe technologieën om het voetbal te ontwikkelen. Uiteraard kan hier perfect op ingespeeld worden middels deze samenwerking.’

In eerste instantie zal de samenwerking zich voornamelijk gaan richten op de Duitse voetbalmarkt, waar bolzfabrik al onderdeel van is. Het uiteindelijke doel is om op internationaal gebied samen aan een technologische revolutie binnen voetbalclubs te werken.

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht