Geplaatst door Media Markt

Black Friday ook in Nederland start van feestdagenseizoen

Rotterdam, 23 november 2016 – Media Markt viert komend weekend wederom Black Friday. De dag die in de Verenigde Staten één van de drukste winkeldagen van het jaar is, vindt ook in Nederland steeds meer voet aan de grond. Maar liefst 42% van de Nederlanders is bekend met Black Friday. Hiervan denkt de helft deze gelegenheid te gebruiken om alvast inkopen te doen voor de feestdagen.

Dit blijkt uit onderzoek dat in opdracht van Media Markt is uitgevoerd onder een representatieve groep van 1.000 Nederlanders.

Op de vrijdag na Thanksgiving stunten Amerikaanse winkels met hun prijzen. Media Markt nam deze Amerikaanse traditie enkele jaren terug over in Europa. Het seizoen van de feestdagen lijkt daarmee ook in Nederland te beginnen met Black Friday.

Tijdens Black Friday is het winkelassortiment van Media Markt, zowel online als offline, extra voordelig geprijsd. Met het feestdagenseizoen voor de deur, kunnen klanten op deze manier alvast de cadeaus van de verschillende verlanglijstjes tegen lagere prijzen inslaan.

Start feestdagenseizoen

In Nederland lijkt Black Friday vooral te gaan om Sinterklaasinkopen. Uit onderzoek van Media Markt blijkt namelijk dat het merendeel van de Nederlanders de cadeaus één tot twee weken voorafgaand aan de feestdag inkoopt.

“Net als Halloween en Valentijnsdag lijkt Black Friday als Amerikaanse feestdag steeds meer voet aan de grond te krijgen in Nederland. Media Markt Nederland viert dit fenomeen nu voor het tweede jaar op rij. Voor onze klanten is het een ideaal begin om de verlanglijstjes voor Sinterklaas te vervullen,” zegt Dennis Hooijmans, COO bij Media Markt Nederland.