Geplaatst door Blackberry

BlackBerry en Magna werken samen aan nieuwe generatie rijhulpsystemen voor automakers wereldwijd

Amsterdam, 18 mei 2022BlackBerry en Magna International Inc. hebben een meerjarige overeenkomst getekend voor de ontwikkeling van verschillende geïntegreerde ADAS-oplossingen (Advanced Driver Assistance Systems). Nu autofabrikanten steeds meer auto’s op de markt brengen met steeds uitgebreidere functies, zal de wereldwijde ADAS-markt het komende decennium aanzienlijk groeien.

Als onderdeel van de overeenkomst levert BlackBerry QNX-software aan Magna, waaronder het QNX Software Development Platform, QNX OS for Safety, QNX Platform for ADAS, evenals professionele engineeringdiensten voor integratie op systeemniveau, optimalisatie van de prestaties en validatie van oplossingen.

“Magna’s ADAS-expertise en unieke vermogen om systeemoplossingen te integreren in diverse voertuigtoepassingen geeft ons een concurrentievoordeel”, zegt Sharath Reddy, Senior Vice President Magna Electronics. “Bovendien helpt de samenwerking met een bedrijf als BlackBerry ons met snelheid tot de markt.”

“Onze samenwerking brengt de sterke punten van beide bedrijven op het vlak van software en functionele veiligheid samen als onderdeel van een platform dat al wordt geleverd aan meerdere wereldwijde OEM’s”, zegt John Wall, SVP en Co-Head, BlackBerry Technology Solutions. “Nu software een drijvende kracht is in de auto-industrie, kunnen OEM’s zich onderscheiden door aantrekkelijke oplossingen te leveren die naadloos in een voertuig zijn geïntegreerd. We zijn verheugd om samen te werken met Magna, een snel evoluerend bedrijf op het snijvlak van ADAS, nu de technologieën een snelle adoptie en expansie ondergaan, gedreven door een aantal regelgevende mandaten die in het verschiet liggen.”

Voor meer informatie over BlackBerry QNX en hoe het kan helpen bij het bouwen van de veilige auto’s van de toekomst, ga naar: BlackBerry.QNX.com.

BERICHT VOOR DE REDACTIE

Over BlackBerry
BlackBerry (NYSE: BB; TSX: BB) levert betrouwbare beveiligingssoftware en -diensten aan organisaties en overheidsinstellingen wereldwijd, die ze nodig hebben om het Internet of Things te beveiligen. Het bedrijf beveiligt meer dan 500 miljoen eindpunten, waaronder 195 miljoen auto’s op de weg. Gevestigd in Waterloo, Ontario, zet het bedrijf AI en machine learning in om innovatieve oplossingen te bieden op het gebied van veiligheid, cybersecurity en dataprivacy. Daarnaast is BlackBerry voorloper op belangrijke gebieden zoals endpointsecurity-management, encryptie en geïntegreerde systemen. Voor meer informatie, bezoek BlackBerry.com en volg het bedrijf via @BlackBerry.