Industry Wire

Geplaatst door Blue Prism

Blue Prism en Amazon Web Services gaan internationale strategische relatie aan

Londen en Austin (Texas) – 7 december 2021 – Blue Prism (AIM: PRSM), een internationale pionier en marktleider op het gebied van intelligente automatisering, en Amazon Web Services, Inc. (AWS) gaan een wereldwijde meerjarige strategische samenwerkingsovereenkomst aan om de manier waarop bedrijven voorzien in intelligente automatisering te transformeren.

Met als basis het brede aanbod aan automatisering dat beide bedrijven vandaag al aanbieden, zoals Blue Prism Service Assist, waarmee klanten een volledig overzicht krijgen van alle klanteninteracties in het contactcenter, ontwikkelt Blue Prism een SaaS-aanbod (Software as a Service) op AWS. Daarbij werkt het nauw samen met het team van de afdeling Intelligente Automatisering van AWS, om de intelligentie en de toegankelijkheid van de digitale robots van Blue Prism nog te verbeteren. Op die manier kunnen de digitale robots voordeel halen uit de brede en diepgaande mogelijkheden die beschikbaar zijn in het Amazon Machine Learning-aanbod (Amazon ML).

In het kader van deze samenwerking versnelt Blue Prism de integratie van zijn digitale robots met toepassingen en services van AWS, zoals het omnichannel cloudcontactcenter van AWS, Amazon Connect; de productiviteitstoepassingen van AWS, zoals Amazon Chime; en de artificiële intelligentie van AWS en de Amazon ML-services, zoals Amazon Lex en Amazon Transcribe. Beide organisaties stemmen hun activiteiten op elkaar af om werkbelasting te creëren die sectorspecifieke use cases ondersteunen waarbij bewezen zakelijke voordelen van de klant gestimuleerd worden.

Het On Demand-aanbod van Blue Prism, dat in 2022 beschikbaar wordt in AWS Marketplace, zal een van de eerste portfolio’s van on-demand oplossingen voor intelligente automatisering in de sector omvatten, met een tariefmodel op basis van verbruik. Met het nieuwe aanbod kunnen organisaties hun behoeften op het gebied van intelligente automatisering beoordelen, waarde en ROI in de verschillende bedrijfsprocessen ontgrendelen en de mogelijkheden gemakkelijker dan ooit over heel de onderneming schalen.

De internationale distributeur van horecadiensten Sysco, bijvoorbeeld, kan nu de verwerking van inkomende bestellingen van klanten die via digitale fax worden ontvangen, automatiseren met behulp van Amazon Textract, dat automatisch gedrukte tekst, handgeschreven tekst en gegevens uit documenten kan halen. Het systeem is zo goed in het elimineren van invoerfouten bij de verwerking van bestellingen dat het personeel van Sysco niet langer overuren hoeft te maken om correcties aan te brengen. Het automatiseringsprogramma van Sysco biedt dergelijke voordelen overal in de onderneming. Zestig digitale robots verwerken samen 6,2 miljoen transacties en besparen het bedrijf meer dan 250.000 werkuren.

“Als klant van AWS en Blue Prism gebruikten we onze cloudstrategie als hoeksteen van onze inspanningen om onze automatiseringsinitiatieven te schalen. Automatisering was bijna van de ene dag op de andere en in elk onderdeel van onze onderneming een dringende behoefte geworden. Het was tijd om wat we gepland en getheoretiseerd hadden in actie om te zetten”, zegt Kim Meredith, Business Technology Lead, CoE van Sysco.

“De wereld en de werkplek evolueren snel, en organisaties beschikken over enorm veel mogelijkheden om intelligente automatiseringstechnologie te gebruiken om de productiviteit te verhogen, de prestaties te verbeteren en de manier waarop het bedrijf werkt te transformeren”, zegt Terry Walby, Chief Executive van Blue Prism Ventures. “Dankzij onze samenwerking met Amazon Web Services krijgen we nog meer mogelijkheden om oplossingen voor intelligente automatisering vlot ter beschikking te stellen van organisaties over de hele wereld, on demand en op grote of internationale schaal.”

“Door deze relatie krijgen klanten nog gemakkelijker toegang tot oplossingen voor intelligente automatisering waarmee ze hun doelstellingen op het gebied van bedrijfstransformatie kunnen versnellen”, zegt Madhu Raman, Worldwide Head of Intelligent Automation van AWS. “Gezamenlijke klanten zullen een uitgebreid gamma aan praktische automatiseringsmogelijkheden binnen handbereik hebben, inclusief verbeteringen voor bedrijfsprocessen. Klanten zullen ook voordeel halen uit flexibeler cloudoplossingen voor contactcenters, waarin onze technologieën gecombineerd worden.”

De verhoogde beschikbaarheid van oplossingen voor intelligente automatiseringen in de cloud komt op een belangrijk moment voor klanten in alle sectoren. Tegenwoordig vindt 92% van de besluitvormers Robotic Process Automation (RPA) belangrijk voor het aansturen van digitale transformatie, en 83% vindt dat RPA en/of automatisering essentieel is om concurrerend te blijven. (Knowledge Workers & IT Decision Makers on RPA and Automation, 2020*).

Lees meer over het toenemende aantal oplossingen op AWS van Blue Prism.

BERICHT VOOR DE REDACTIE 

Bron:
*Knowledge Workers & IT Decision Makers on RPA and Automation, Sapio Research, April 2020

Over Blue Prism
Blue Prism is een wereldwijde leider in intelligente automatisering voor bedrijven, waarmee de manier waarop wordt gewerkt wordt getransformeerd. Blue Prism heeft gebruikers in meer dan 170 landen in meer dan 2000 bedrijven, waarvan bedrijven uit de lijst Global 2000 en organisaties uit de publieke sector, die waarde creëren met nieuwe manieren van werken, efficiënte werkwijzen ontgrendelen en miljoenen verloren werkuren in de bedrijven terughalen. Onze digitale werkkrachten zijn slim, veilig, schaalbaar en toegankelijk voor iedereen, waardoor mensen worden vrijgemaakt om een nieuwe invulling te geven aan het werk. Meer informatie vindt u op www.blueprism.com. Volg ons op Twitter @blue_prism en LinkedIn.

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht