Blueprint Media wordt onderdeel van internationaal Protein Network

Vanaf heden is Blueprint Media onderdeel geworden van het internationale Protein Network en vertegenwoordigt het dit medianetwerk in Nederland, België en Duitsland. Het Protein Network bereikt maandelijks 150 miljoen influencers over de hele wereld via 50 premium websites op het gebied van muziek, kunst, mode en design. Met kantoren in Londen, New York, Parijs, Melbourne, Hong Kong, Amsterdam en Berlijn zijn Protein en Blueprint Media nu in staat om klanten wereldwijd op maat te bedienen.
Blueprint Media
Blueprint Media is een bureau dat is gespecialiseerd in content gedreven merkactivatie op het gebied van muziek, kunst, mode, technologie en film en creëert storytelling concepten gericht op influencers. Het Amsterdamse bedrijf is in 2002 opgericht als uitgever van het DJBroadcast mediaplatform. In 2003 werd de merkactivatietak in het leven geroepen. Sindsdien werden concepten gelanceerd voor merken als Red Bull, Vodafone, Jägermeister, K-Swiss, Swatch en Stolichnaya. In 2013 werd in Berlijn een tweede Blueprint Media kantoor geopend.
Protein
Protein is een van de meest prominente namen van een nieuwe generatie mediabedrijven en brengt merken als Nike, Intel, Samsung, Range Rover en Burberry in contact met influenceren. Het Protein Network bestaat uit 60 websites, verdeeld over muziek-, kunst-, mode- en designkanalen. Het netwerk vertegenwoordigt een aantal van de meest invloedrijke online publicaties, waaronder Vimeo, Lookbook, The Sartorialist, Resident Advisor, Interview Magazine, We Heart It, Design Boom, DJBroadcast, Thought Catalog, XLR8R and Nylon Mag.
Maandelijks genereren deze vooraanstaande websites meer dan anderhalf miljard impressies en bereiken zij 150 miljoen influencers. In Nederland en België staat het netwerk in contact met 2,8 miljoen consumenten in de leeftijd van 18 tot 35 die aan de basis staan van de huidige culturele innovatie.
De alliantie van Blueprint Media en Protein is voor beide partijen een logische volgende stap die het mogelijk maakt influencers altijd en overal te bereiken. Neil Lazaroo, Protein Ad Network Director: “Blueprint Media is een fantastische partner om Protein te lanceren in Duitsland en de Benelux. We zijn onder de indruk van hun heldere kijk op merkactivatieprojecten en we delen hun passie voor het creëren van mooie content voor een publiek van smaakmakers.”
Blueprint Media, General manager Victor Bakhuis: “Met Protein hebben we een partner gevonden die onze visie op merkactivatie deelt en de sites van het medianetwerk staan al jaren standaard in onze RSS feeds. De samenwerking met Protein voelt vanaf het eerste moment al logisch en natuurlijk en zal ons helpen om de volgende stappen te nemen binnen de markten waarin we opereren.”
Blueprint Media website: http://www.blueprintmedia.nl
Protein website: https://www.prote.in
Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.