Industry Wire

Geplaatst door Blyde Benelux

Blyde Benelux aan de slag voor TEDxAmsterdam

Amsterdam, 2 juni 2021 – Inspirerende sprekers, belangrijke onderwerpen en een rode stip – wat begon als een conferentie voor entertainment, design en technologie, is uitgegroeid tot een wereldwijd bekend platform. De missie van TED is eenvoudig: het verspreiden van inspirerende ideeën die in staat zijn om levens en zelfs de wereld te veranderen. Het gedachtegoed van pr-bureau Blyde Benelux sluit hier naadloos op aan. Geleid door hun missie ‘creating a positive footprint worldwide’ bieden ze een podium aan duurzame merken en maatschappelijke organisaties die het verdienen. Na zich 2 jaar actief in te hebben gezet voor TEDxAmsterdamWomen slaan ze nu de handen ineen met TEDxAmsterdam en dragen ze pro bono bij aan het op de kaart zetten van upcoming TEDx-evenementen in Amsterdam.

Samen voor maatschappelijke impact
TED, het internationale platform dat sinds 1984 ‘ideas worth spreading’ met de wereld deelt, heeft wereldwijd honderden communities. Deze draaien op vrijwilligers, worden bestuurd volgens de basisprincipes van TED en zijn te herkennen aan het x’je (TEDxHouston, TEDxManchester, etc.). TEDxAmsterdam was met zijn eerste evenement in 2009 een van de eerste TEDx-evenementen wereldwijd. Tientallen sprekers verder is het evenement uitgegroeid tot een waar fenomeen in de stad. In 2021 komt TEDxAmsterdam naast het welbekende main event ook met nieuwe projecten, waaronder Acts Worth Knowing, The Awards Program en The Collaborators. Alle initiatieven belichamen de belofte van TEDxAmsterdam om zich meer te ontwikkelen als ‘luisterend’ orgaan van Amsterdam, haar inspirerende inwoners en opmerkelijke organisaties. Dit gedachtegoed overlapt met de missie van het pr-bureau Blyde Benelux, dat een podium biedt aan zowel maatschappelijke organisaties als duurzame merken.

Match made in heaven
Over een samenwerking hoefde beide partijen door hun gedeelde missie niet lang na te denken. “We werken elke dag samen met mensen die met passie strijden voor een mooiere wereld door het maken van positieve maatschappelijke impact. De TEDx community sluit hier natuurlijk naadloos op aan,” aldus Bibi Timmerman, pr-adviseur bij Blyde Benelux. Door changemaking verhalen in de spotlights te zetten ambieert het B Corp gecertificeerde pr-bureau wereldwijd een positieve voetafdruk te creëren. Aansluitend gaan ze nu pro bono aan de slag voor de TEDxAmsterdam community. Een match made in heaven, zo vindt ook Salmaan Sana, Executive Board Member van TEDxAmsterdam: “Samenwerken aan iets dat een positieve impact heeft op de stad geeft ongelofelijk veel energie. Wij geloven dat Amsterdam vol zit met noemenswaardige organisaties en individuen met inspirerende initiatieven die een podium verdienen om hun ideeën te verspreiden. Het is geweldig om samen te werken met Blyde en dit te realiseren. We kijken allebei naar manieren waarop we onze impact op de stad en de rest van de wereld kunnen vergroten, en door onze krachten te bundelen hopen we communities om ons heen te inspireren.”

Over Blyde
Maatschappelijk toegevoegde waarde creëren staat centraal bij het B Corp gecertificeerde Blyde Benelux. Het pr-bureau is een strategische en creatieve partner in pr en werkt onder meer voor Ecover, method, Your Super, Abbot Kinney’s, Intratuin, Lendahand, Swapfiets en Snappcar.nl. Naast de steun aan verschillende NGO’s initieert Blyde ook eigen projecten met een positieve invloed. Blyde Benelux werd opgericht in 2015 en bedient zowel de Nederlandse als de Belgische markt (Nederlands- en Franstalig), vanuit Amsterdam en Antwerpen. Voor meer informatie zie www.blyde.nl & www.blyde.be Volg Blyde ook via LinkedIn, Instagram NL, Instagram BE.

Over TEDxAmsterdam
TEDxAmsterdam is een non-profitorganisatie die zich toelegt op het verspreiden van ideeën, meestal in de vorm van korte, maar krachtige ‘talks’. TED begon in 1984 als een conferentie waar technologie, entertainment en design samenwerken. Tegenwoordig behandelt het alle onderwerpen, van wetenschap tot psychologische en milieu gerelateerde vraagstukken. Het wereldwijde motto van TED is ‘ideas worth spreading’.

 

 

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht