Geplaatst door Boa Concept

Boa Concept wint de French Tech Pass

Boa Concept wint de French Tech pass! Boa Concept behaalde de hooggewaardeerde “French Tech Pass ”, een prijs gericht op hyper-groeiende startups, met een groei van gemiddeld 75 % over de afgelopen 3 jaar.

De French Tech Pass, wat is dat? Boa Concept behaalde de “French Tech Pass * ”, een prijs die als doel heeft innovatieve en hyper-groeiende bedrijven te ondersteunen. Om deze Pass te verkrijgen heeft het bedrijf een aantal cruciale etappes doorgaan om daarmee aan te tonen dat het voldoet aan alle selectiecriteria. Met name de vereiste groei van wel 75 % gemiddeld de afgelopen 3 jaar. Boa Concept kon deze eis gemakkelijk overtreffen gezien het een gemiddelde groei van 96% bereikte in de afgelopen 3 jaar.

Drastische selectie criteria om deze Pass te verkrijgen: De eerste stap is het indienen van het dossier aan een jury die bestaat uit publieke organisaties (DIRRECTE, INPI, UGAP, Business France, BPI France, Coface Garanties Publiques, DGE en natuurlijk, de “ French Tech” zelf) met daarin de belastingformulieren van het bedrijf, maar ook een uitgebreide presentatie van de strategische ambities op de korte en middellange termijn.

Als het dossier voldoet aan de criteria van de “FrenchTech”, wordt er vervolgens een presentatie georganiseerd. Het bedrijf beschikt over 20 minuten om de multidisciplinaire selectiecommissie te overtuigen (partners, investeerders, deskundigen en serail entrepreneurs …)

Een bewijs van vertrouwen van de branche en een VIP toegang tot de markt: Nu Boa Concept titelhouder is van de “French Tech Pass” ziet het bedrijf met vertrouwen zijn internationale ontwikkeling, met name in de Benelux, tegemoet, bevestigt Jean-Lucien RASCLE, CEO : “We zijn erg trots op deze French Tech benoeming. Als lid van dit ecosysteem zal het mogelijke zijn onze internationale ontwikkeling te versnellen en door te gaan met innoveren!” Boa Concept is het eerste winnende bedrijf uit de industriële sector, dubbele trots!

Betreffende de French Tech : De « French Tech » is een verzamelnaam voor iedereen die in of voor een Franse start-up in Frankrijk of in het buitenland werkt. Ondernemers in de eerste plaats, maar ook investeerders, ingenieurs, ontwerpers, ontwikkelaars, multinationals, verenigingen, media, de overheid, onderzoeksinstellingen … die zich inzetten voor de groei van startups evenals hun internationale reikwijdte.

Een initiatief van de overheid: Om economische waarde en werkgelegenheid te creëren is de overheid ervan overtuigd dat het belangrijk is de opkomst van succesvolle startups aan te moedigen, hiervoor heeft de staat in 2013 het Initiatief van de French Tech opgericht. De filosofie is: bouwen op de initiatieven van de leden van het French Tech zelf, verbeteren van wat er al bestaat en het creëren van een sneeuwbaleffect. De overheid heeft hierbij een ondersteunende rol, geen begeleidende. Het is een gedeelde ambitie, aangedreven door de overheid maar gezamenlijk gedragen en opgebouwd met alle deelnemers. (meer informatie op www.lafrenchtech.com)