Geplaatst door Oogst

bol.com kiest voor Oogst

Amsterdam, september 2011 – Marktleider bol.com heeft online marketing bureau Oogst het beheer van haar Google advertentiecampagnes toevertrouwd. Dit is de conclusie van een testperiode waarin klinkende resultaten zijn behaald. Oogst zal in dit traject nauw samenwerken met het online marketingteam van bol.com.

Oogst heeft eerder de AdWords campagnes voor het speelgoed segment beheerd. De omzetresultaten voor dit segment overtroffen de verwachtingen van bol.com. Het succes is de directe aanleiding tot het laten optimaliseren van alle bol.com AdWords campagnes door Oogst. De samenwerking is voor minimaal een jaar aangegaan.

Ellen den Ouden, Senior Online Marketeer bij bol.com: “Soms kan een extra paar ogen op een campagne verfrissend werken. Daarom schakelden we voor een AdWords campagne Oogst in. Zij keken eens kritisch de AdWords campagne voor onze categorie speelgoed. Over het resultaat dat we met de vernieuwde campagne wisten te bereiken, waren we enthousiast. Nóg meer klanten wisten de weg naar onder meer onze knuffels, bordspellen en loopfietsjes te vinden. Daarom besloten we om samen met Oogst ook andere AdWords campagnes te optimaliseren. Oogst heeft ons overtuigd met resultaat en is een professionele en prettige partner om mee samen te werken.”

Nico Maessen, oprichter en managing partner bij Oogst vertelt: “Vanzelfsprekend zijn wij trots om een steentje te mogen bijdragen aan de groei van de online marktleider in deze segmenten. Voor het speelgoed segment hebben we met een eigen methode uitstekende resultaten behaald. We denken dit succesvol te kunnen vertalen naar de overige productcategorieën”.

Oogst gaat zich inzetten voor het verbeteren van de online vindbaarheid via zoekmachine adverteren van alle productgroepen in het Bol.com assortiment; boeken, muziek, dvd’s en games, maar ook notebooks, software, pc-accessoires, elektronica, mobiele telefonie, lcd- en plasma televisies, een breed assortiment elektronische huishoudelijke artikelen, speelgoedartikelen, e-readers met tienduizenden bijbehorende e-books en een fotoalbumservice.

-Einde-

Over Bol.com
Bol.com opende op 30 maart 1999 zijn winkeldeuren. Twaalf jaar later heeft de winkel ruim 3 miljoen actieve klanten in Nederland en België die in 2010 goed waren voor bijna 16 miljoen verkochte artikelen. Bol.com is daarmee marktleider op het gebied van online verkoop van boeken, entertainment, elektrische apparaten en speelgoed tevens de grootste internetwinkel van Nederland en België. Bezoekers van het warenhuis hebben met een muisklik toegang tot meer dan 5 miljoen artikelen, waaronder nieuwe en tweedehands Nederlandstalige en buitenlandse boeken, muziek, dvd’s en games, maar ook notebooks, software, pc-accessoires, elektronica, mobiele telefonie, lcd- en plasma televisies, een breed assortiment elektronische huishoudelijke artikelen, speelgoedartikelen, e-readers met tienduizenden bijbehorende e-books en een fotoalbumservice. In februari 2011 werd bol.com plaza gelanceerd. Hiermee is bol.com de eerste winkel die haar klanten de mogelijkheid biedt om ook artikelen van andere aanbieders via de winkel te bestellen.
De winkel behoort volgens marktonderzoek al jaren tot de meest populaire winkels van Nederlandstalige consumenten in de lage landen. Deze waardering blijkt niet alleen uit de constante toename in winkelbezoeken, maar ook uit de vele toegekende publieksprijzen waaronder talrijke Thuiswinkel Awards.

Over Oogst
Oogst is in 2005 gestart als online marketing bureau en richt zich met name op zoekmachine marketing en online prestatieverbetering. Kwaliteit, duidelijkheid, een integrale aanpak en flexibiliteit spelen een belangrijke rol. Tot de klanten behoren onder meer OHRA, D-Reizen, Hypotheek Visie, Kleertjes, Bol.com, Deloitte en NCOI.