Industry Wire

Geplaatst door Team5pm

Bol.com en Team5pm winnen YouTube Works award

Amsterdam, vrijdag 12 mei 2023 – De case van bol.com en Team5pm is bekroond met een YouTube Works Award in de categorie ‘Big Screen, Big Results’. De awardshow is een collectief van Google, bvA en Adformatie en bekroont de meest innovatieve en effectieve advertisingcampagnes op YouTube. De ‘Big Screen, Big Results’-prijs viert de case, die een grote impact heeft weten te maken op merkbekendheid en -overweging middels een YouTube-campagne op het grootste scherm in de woonkamer: de Connected TV.

𝐃𝐞 𝐘𝐨𝐮𝐓𝐮𝐛𝐞-𝐬𝐞𝐫𝐢𝐞 ‘𝐒𝐭𝐞𝐫𝐫𝐞𝐧 𝐑𝐞𝐯𝐢𝐞𝐰𝐬’
In de videoserie ‘Sterren Reviews’ beoordelen twee hosts elektronica-producten op basis van echte bol.com-reviews en combineren dit met een flinke dosis humor en entertainende producttesten. Frank de Wit, Co-founder en Managing Director licht het idee achter het format toe: “Online, oriënterende consumenten scannen vaak eerst échte recensies van échte mensen. Bol.com heeft het grootste archief van real-life gebruikersreviews. Op basis van dit inzicht en een uitgebreide data-analyse van het online zoekgedrag van oriënterende consumenten, hebben onze in-house creatives het format ‘Sterren Reviews’ bedacht.”

De video’s zijn in-house geproduceerd en getarget op basis van een data-gedreven doelgroeponderzoek. Hierdoor kregen alleen de mensen die een bovengemiddelde interesse toonden in een specifieke productcategorie de video’s te zien.

𝐀𝐝𝐯𝐞𝐫𝐭𝐞𝐧𝐭𝐢𝐞𝐬 𝐰𝐞𝐫𝐝𝐞𝐧 𝐳𝐞𝐬 𝐦𝐢𝐧𝐮𝐭𝐞𝐧 𝐥𝐚𝐧𝐠 𝐛𝐞𝐤𝐞𝐤𝐞𝐧
Men keek gemiddeld zes minuten lang naar de advertenties, die in totaal een gemiddelde kijktijd hadden van 15.000 uur. Frank is enorm trots op dit resultaat: “Wanneer je data en creativiteit op de juiste manier combineert, kan je als merk met YouTube kwalitatieve aandacht genereren en écht impact maken. Het platform is een mooie aanvulling op of biedt een volwaardig alternatief voor offline TV advertising. De Big Screen, Big Results-prijs van de YouTube Works bekrachtigt dit.”

Het tweede seizoen van de YouTube-serie Sterren Reviews is inmiddels te bekijken op het YouTube-kanaal van bol.com en eindigt op 22 juli.

𝐎𝐯𝐞𝐫 𝐓𝐞𝐚𝐦𝟓𝐩𝐦
Team5pm – opgericht in 2018 – is dé strategische videopartner van merken en uitgevers. De agency brengt strategie, contentcreatie, paid en organische distributie en merkonderzoek samen onder één dak. Met hun data-gedreven formule garandeert Team5pm resultaat op zowel YouTube als alle andere relevante videoplatforms, in elke fase van de marketingfunnel. Het team van +100 video-experts is gevestigd in Amsterdam, Kaapstad en Stockholm en heeft een wereldwijd netwerk met nationale en internationale klanten, als Prime Video, Unilever, Volkswagen en KPN. Team5pm’s videocases zijn (inter)nationaal bekroond bij o.a. The Webby Awards, The YouTube Works, The Global Search Awards en The European Video Awards.

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht