Booking.com haalt reizigers uit comfort zone met ‘Epic Accomodations’

AMSTERDAM – 7 augustus 2014 – Booking.com, marktleider op het gebied van online reserveringen van hotels en andere accomodaties, lanceert vandaag Epic Accommodations. Het nieuwe platform is bedoeld om reizigers te inspireren bij het boeken van hun volgende verblijf. Om reizigers te stimuleren voor meer avontuur te kiezen, biedt de website een keuze uit ’s werelds meest interessante accommodaties.
“We weten dat reizigers overal ter wereld graag op een bijzondere plek willen verblijven,” zegt Paul Hennessy, hoofd marketing van Booking.com. “En we weten dat iedereen wat anders verstaat onder een ‘legendarisch’ verblijf. Met Epic Accommodations komen we tegemoet aan dat verlangen naar avontuur en aan de wens om in de meest bijzondere accommodaties te verblijven. Daarmee geven we ook aan dat avontuurlijk, bijzonder en praktisch heel goed kunnen samengaan. De accommodatie is bepalend voor een vakantie om nooit te vergeten. De reiziger kan eenvoudig zelf bepalen hoe avontuurlijk hij of zij het wil hebben. Booking.com heeft meer dan 500.000 accommodaties. Met onze Epic Accommodations willen we mensen uit hun comfortzone halen en hun dat avontuurlijke gevoel geven waar ze naar op zoek zijn!”
Booking.com hield in mei en juni 2014 een onderzoek onder bijna 39.000 reizigers uit negen verschillende markten om erachter te komen wat reizigers belangrijk vinden bij het boeken van een accommodatie. Hieruit bleek dat de meeste mensen veel waarde hechten aan de persoonlijke aspecten van een verblijf, bijvoorbeeld hoe attent het personeel is, de kwaliteit van het ontbijt en zelfs of er koffie- en theefaciliteiten op de kamer zijn. Deze factoren zijn voor reizigers bepalend voor een geslaagd verblijf.
Ontbijt en vriendelijk personeel belangrijk, maar niet doorslaggevend
Uit de gegevens van Booking.com blijkt dat attent personeel en een goed ontbijt voor reizigers van alle nationaliteiten weliswaar belangrijk zijn, maar dat dit niet de doorslag geeft bij de uiteindelijke keuze voor een accommodatie. Dit geldt zeker voor de minder urgente wensen, zoals een uniek design van een hotel, luxe toiletartikelen of een spa/wellnesscentrum in het hotel. Deze zijn achteraf gezien belangrijk, maar worden gezien als speciale extra’s en niet zozeer als doorslaggevend bij het maken van de keuze. Wereldwijd verschillende de wensen van de rezigers enorm, bijvoorbeeld:
– Reizigers uit de VS, Australië en Canada hechten meer dan andere nationaliteiten aan gratis drankjes
– Reizigers uit de VS, Australië en Canada hechten ook meer dan andere nationaliteiten aan koffie- en theefaciliteiten op de kamer. Reizigers uit China en Brazilië hechten hier het minst aan
– Duitse, Franse en Italiaanse reizigers vinden een spa/wellnesscentrum belangrijker dan veel andere nationaliteiten
– Duitsers en Brazilianen leggen buitengewoon veel nadruk op het ontbijt
– Reizigers uit China hechten meer dan andere reizigers aan een accommodatie met een uniek design en ze vinden luxe toiletartikelen en roomservice ook belangrijker
– Hoewel alle nationaliteiten het belangrijk vinden dat een accommodatie budgetvriendelijk is, hechten Chinese en Franse reizigers hier de meeste waarde aan. Voor Duitse en Italiaanse reizigers is dit het minst belangrijk
Epic Accommodations geeft inzicht in de reisgewoonten en -voorkeuren van reizigers uit negen landen: de Verenigde Staten, Canada, Australië, Frankrijk, Duitsland, Italië, Brazilië, China en Japan. Daarnaast biedt het platform een selectie van de favoriete bijzondere accommodaties van deze reizigers wereldwijd.
Voordat een accommodatie op de shortlist van Epic Accommodations komt, werd deze streng beoordeeld door experts van Booking.com. Dit biedt de garantie dat een accommodatie voldoet aan de criteria voor een indrukwekkende, opzienbarende ervaring om nooit te vergeten. Daarnaast staat bij Booking.com de mening van de klant centraal en vormen hun beoordelingen en bijbehorende scores de kern van het besluitvormingsproces. Dit heeft een lijst met zeer diverse en inspirerende accommodaties opgeleverd. Die biedt reizigers een gemakkelijke en toegankelijke weg naar nieuwe ervaringen, met het bekende vertrouwen van comfort, kwaliteit, veiligheid en inzicht dat alleen Booking.com kan bieden.
————————-
OverBooking.com:
Booking.com is wereldwijd marktleider op het gebied van online reserveringen van hotels en andere accommodaties. Booking.com garandeert de beste prijs voor elke accommodatie — van kleine onafhankelijke accommodaties tot vijfsterrenluxe. Gasten hebben altijd en overal via hun computer, mobiele telefoon of tablet toegang tot de website van Booking.com en betalen nooit boekingskosten. Booking.com is beschikbaar in 42 talen en heeft een aanbod van meer dan 500.000 hotels en accommodaties in 205 landen. Op de website staan meer dan 31 miljoen beoordelingen die door gasten na hun verblijf zijn geschreven. Booking.com trekt online bezoekers van over de hele wereld, zowel zakenreizigers als vakantiegangers. Booking.com heeft meer dan 17 jaar ervaring en werkt met ruim 8.000 toegewijde medewerkers in meer dan 115 kantoren wereldwijd. Het in-house klantenserviceteam is 24/7 beschikbaar, helpt gasten in hun eigen taal en biedt klanten een uitzonderlijke ervaring.
Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.