Geplaatst door BrainCreators

BrainCreators lanceert ‘AI in Practice Academy’ om kennisniveau over kunstmatige intelligentie binnen organisaties te verbeteren

BrainCreators lanceert vandaag de ‘AI in Practice Academy’, een volledig op maat gemaakte opleiding over kunstmatige intelligentie voor executives en professionals zonder technische kennis. Volgens het bedrijf wordt de invloed van AI en machine learning de komende jaren alleen maar groter en zit de technologie verweven in alle aspecten van onze samenleving. Hierdoor heeft het een grote impact op de economie en is het essentieel dat organisaties hun medewerkers voorlichten om bij te blijven.

Door deel te nemen aan de ‘AI in Practice Academy’ leren executives en professionals, die niet-technisch zijn, kansen op het gebied van kunstmatige intelligentie herkennen binnen hun eigen organisatie. Gedurende de lessen leren deelnemers onder andere hoe je gegevens kunt verzamelen, verwerken en gebruiken, de betekenis achter de algemene AI-terminologie en hoe verschillende soorten AI- technologieën zijn toe te passen. De opleiding is praktisch ingestoken en biedt handvatten middels hands-on tools en waargebeurde cases. Hierdoor kunnen deelnemers de vaardigheden die ze hebben geleerd direct toepassen in de praktijk. De lessen worden gegeven door ervaren trainers die werkzaam zijn bij toonaangevende organisaties zoals BrainCreators en Capgemini.

“Artificiële intelligentie (AI) heeft het afgelopen decennium een enorme sprong gemaakt. Dat heeft enerzijds te maken met de exponentieel toegenomen hoeveelheid data, waarmee algoritmen steeds accurater worden en anderzijds door de fors toegenomen computercapaciteit en rekenkracht. Daarnaast is er sprake van een voortschrijdende technologische ontwikkeling op het gebied van sociale intelligentie,” aldus Jasper Wognum, CEO van BrainCreators. “In Nederland hebben we veel kennis op het gebied van AI, echter weten we deze ideeën niet altijd even goed in de praktijk te brengen vergeleken met andere landen. De ‘AI in Practice Academy’ ondersteunt executives en professionals om hun ideeën rondom AI in kaart te brengen en geeft bruikbare handvatten om ze te realiseren.”

De opleidingen zijn volledig afstemt op de wensen en het kennisniveau van de organisatie en worden zowel in-company als klassikaal aangeboden. Meer informatie over de opleidingen kunt u vinden via: https://aiinpractice.nl/home/courses/ai-from-a-business-perspective/