Budbee breidt management team uit met Marit Werksma

Amsterdam, 31 augustus 2022 – Per 12 juli versterkt Marit Werksma (32) het snelgroeiende logtechbedrijf Budbee als Head of First- & Middle mile Operations in Nederland. Daarnaast voegt zij zich bij het Benelux managementteam van Budbee. Marit is in deze rol verantwoordelijk voor alle terminals in Nederland. Momenteel zijn dat er twaalf, maar de komende tijd zullen daar een een aantal nieuwe locaties bijkomen. Daarnaast neemt Marit ook het netwerk naar en tussen de terminals (pick-up & linehaul network) voor haar rekening.
Marit neemt relevante werkervaring mee op het gebied van technologie en customer services. Ze startte haar carrière in 2015 bij KPN in het Management Traineeship en deed ervaring op in verschillende rollen in het bedrijf. Zo werkte zij onder andere aan de grootschalige operatie om overal in Nederland het kopernetwerk te vervangen door glasvezel. In haar laatste jaren bij KPN werkte Marit bij de Corporate Strategy afdeling en was zodoende betrokken bij de strategie van het telecombedrijf.
Marit Werksma over haar stap naar Budbee: “In de afgelopen jaren heb ik mee mogen groeien in de technologische ontwikkelingen bij KPN. Ik kijk er enorm naar uit om de ervaring die ik heb opgedaan nu in te zetten bij Budbee. Budbee groeit hard en de komende maanden zullen we ons terminal netwerk gaan uitbreiden om deze groei mogelijk te maken. Daarnaast zullen we onze logistieke processen naar een volgend niveau brengen om verder op te kunnen schalen. Er staat een geweldig team, ik vind het een eer om me hierbij te kunnen voegen en om samen verder aan Budbee te bouwen.”
Snelgroeiende markt
Budbee heeft zich vastgebeten in een van de de snelst groeiende markten van Nederland en zet zich dagelijks in de last mile delivery markt duurzamer en servicegerichter te maken. Deze filosofie heeft het afgelopen jaar geen windeieren gelegd. Waar traditionele pakketbezorgers de volumes zagen afnemen zag de Zweedse challenger in de eerste zes maanden van 2022 het pakketvolume met meer dan 100% groeien ten opzichte van dezelfde periode vorig jaar.
Jørgen Höppener, General Manager Benelux bij Budbee: “Een ijzersterk profiel toevoegen aan zo’n cruciale rol bij Budbee is een enorme aanwinst voor ons als snelgroeiend bedrijf. De afgelopen maanden zijn onze volumes alleen maar toegenomen en dit betekent dan ook dat de druk op de terminals groter wordt. Ik ben dan ook erg blij dat we met de versterking van Marit onze duurzame en groei ambities verder vorm kunnen geven.”
NOOT VOOR DE REDACTIE. NIET VOOR PUBLICATIE.
Over Budbee
Budbee, opgericht in 2016, is een in Zweden gevestigd technologiebedrijf met de missie om online winkelen makkelijker te maken. Ondersteund door een zelflerend systeem en op maat gemaakt algoritmen, bereikt Budbee meer dan 35 miljoen mensen in Zweden, Finland, Denmark, België en Nederland – ofwel via het uitgebreide netwerk van pakketkluizen ofwel met thuisleveringen. Vanaf het begin heeft Budbee de behoeften van de consument voorop gesteld en tot nu toe zijn meer dan 10 miljoen unieke consumenten voorzien van dezelfde of volgende dag leveringen door middel van fietsen, elektrische voertuigen, en biobrandstoffen. Duizenden e-commerce bedrijven, waaronder ASOS, Zalando, Inditex en H&M maken gebruik van Budbee. Waardoor het bedrijf op weg is om het leidende Europese e-commerce platform te worden, altijd met de klant centraal.
Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.