Geplaatst door Bynco

Bynco breidt aanbod stevig uit

Bynco.com, Nederlands grootste webshop voor occasions, breidt het aanbod stevig uit. Recent zijn Herwers Groep, Van Vliet Autogroep, Vaartland, Eurocars, Vallei Auto Groep en Dekker Autogroep toegevoegd als partners. Het totaal aantal voertuigen dat wordt aangeboden op het platform komt hiermee op ruim 4.000. Eerder dit jaar besloot ook Arval, met een wagenpark van ruim 40.000 leaseauto’s in Nederland, om ex-leaseauto’s online aan te bieden via Bynco.

Aanbod groeit
Het e-commerce-platform van Bynco is open voor derde partijen. Dit zorgt voor een groot aanbod voor consumenten en geeft partners een landelijk bereik. Op dit moment zijn al 16 partijen actief op het platform van Bynco. “Partijen die zich willen aansluiten moeten wel aan onze eisen en richtlijnen voldoen”, aldus Jeroen Veldman, general manager van Bynco. “Zo blijft niet alleen de kwaliteit van het aanbod, maar zeker ook ons e-commerce proces gewaarborgd. Wie interesse heeft, kan altijd contact opnemen voor de mogelijkheden.”

Snelheid in dienstverlening steeds belangrijker
Consumenten gaan steeds vaker online over tot de aankoop van een auto. Een derde van de daadwerkelijke bestelmomenten vindt plaats in het weekend. 40% wordt buiten de openingstijden van de dealer besteld. Ruim 6% van alle bestellingen vindt plaats tussen 00:00 uur en 03:00 uur. “Dit zijn momenten dat onze partners vaak minder snel kunnen reageren, terwijl snelheid voor kopers juist steeds belangrijker is. Bynco is een digitale verkoper die 24 uur per dag beschikbaar is en 365 dagen per jaar werkt. Wij brengen geen leads maar daadwerkelijk verkooporders voor onze partners”, aldus Veldman.”

Meest verkochte auto
Bynco kan door de samenwerking met partners een ruim aanbod aan auto’s bieden. Een analyse van de online-verkopen laat zien dat er de afgelopen maanden 23 verschillende merken auto’s zijn verkocht. Waarbij de Peugeot 108 het meest verkocht is.

Meest verkochte merken
1. Peugeot (19%)
2. Volkswagen (16%)
3. Citroen (11%)

Meest verkochte modellen
1. Peugeot 108
2. Volkswagen Up!
3. Volkswagen Golf
4. Citroen Grand C4 Picasso

Over Bynco
Bynco is de grootste webshop voor occasions van Nederland. Bynco is Thuiswinkel gecertificeerd, RDW erkend en maakt gebruik van een onafhankelijke derdengeldenrekening, bij GoCredible, om geld te parkeren. Bynco heeft met haar online-concept al diverse awards gewonnen voor de vernieuwende, digitale en creatieve aanpak (SpinAward, DIA Award).

Bynco maakt onderdeel uit van AutoBinck Group, een familiebedrijf dat is uitgegroeid tot een van de hoofdrolspelers op de Europese mobiliteitsmarkt, met veelzijdige mobiliteitsbedrijven gericht op de mobiliteit van morgen. Het bedrijf heeft een omzet van € 985 miljoen, is actief in acht Europese landen en heeft 1609 medewerkers.