Geplaatst door Bynder

Bynder snelst groeiende softwarebedrijf van Nederland

Bynder is een van de winnaars van de Main Software 50. Het marketingsoftwarebedrijf uit Amsterdam kwam als snelst groeiende softwarebedrijf uit de bus. De ranking is gebaseerd op uitgebreid onderzoek in de branche. Bynder liet het afgelopen een groei zien van 252%.

Chris Hall, CEO en oprichter van Bynder, is erg trots: “De Nederlandse software-industrie groeit als een ‘tierelier’ – zoals Nederlanders dat zo mooi zeggen. Dat zorgt voor gezonde concurrentie, waarbij ambitieuze startups en scale-ups elkaar naar steeds grotere hoogte stuwen. En met Bynder dragen we daar natuurlijk graag een steentje aan bij. Onze developers doen iedere dag weer keihard hun best om een geweldig product op de markt te zetten, en daar ben ik hartstikke trots op. Zonder hen zou dit niet mogelijk zijn geweest. Boven alles is deze prijs dan ook voor hun.”

Meest succesvolle softwarebedrijven
De Main Software 50 is een jaarlijkse ranking van de 50 meest succesvolle softwarebedrijven van Nederland. Het doel is om meer zichtbaarheid te geven aan de snelle groeiers in de software-industrie en om de sector als geheel een duidelijker profiel te geven. Elk niet-beursgenoteerd Nederlands bedrijf dat actief is in de softwaremarkt kon zich voor de Main Software 50 aanmelden.

Volgens Charly Zwemstra van Main Capital presteert de Nederlandse software-industrie economisch goed. Uit de ICT Marktmonitor blijkt dat de sector goed is voor 3 tot 4 procent van het BNP. “Die 3 tot 4 procent betreft enkel de cijfers van de ‘pure’ softwarebedrijven, maar eigenlijk is de penetratie van software in de economie vele malen groter”, aldus Zwemstra. “Alle sectoren in de economie worden steeds meer gedreven door softwareapplicaties dus de sector wordt steeds belangrijker.”

Over Bynder
Bynder is een prijswinnend marketingsoftwarebedrijf dat merken helpt om eenvoudig content te maken, vinden en gebruiken. Meer dan 150.000 brand managers, marketeers en ontwerpers gebruiken Bynder’s brand portals om dagelijks wereldwijd samen te werken bij het maken en goedkeuren van marketingmateriaal. Branded content kan zo met één druk op de knop in de omloop worden gebracht. Klanten van Bynder hebben een kortere time-to-market en zijn over de gehele linie verzekerd van merkconsistentie, omdat samenwerking binnen de organisatie veel eenvoudiger wordt. Bynder rekent onder meer KLM Royal Dutch Airlines en innocent drinks tot zijn klantbestand en levert wereldwijd aan ruim 350 bedrijven de meest geavanceerde oplossing voor branding automation.

Bynder werd in 2013 opgericht door Chris Hall. Het bedrijf is wereldwijd actief, met het hoofdkantoor in Amsterdam en andere kantoren in Spanje, het Verenigd Koninkrijk, de Verenigde Staten en de Verenigde Arabische Emiraten.