Geplaatst door Byte Internet

Byte versnelt Magento hostingplatform door virtualisatie SSH

Hostingprovider Byte Internet gaat de performance, privacy en veiligheid van hun Magento hostingplatform flink verbeteren. Dit gebeurt door de SSH-diensten los te koppelen van de applicatieserver. Magento shops die op het platform staan, worden hiermee sneller, zijn volledig afgeschermd van hun buren op het platform en beter beveiligd tegen infecties en hacks.

Snelheidswinst
SSH (Secure Shell) is een dienst waarmee websitebeheerders bepaalde commando’s en (periodieke) taken kunnen (laten) uitvoeren. Dit zijn bijvoorbeeld onderhoudstaken zoals het importeren en exporteren van producten of het doorvoeren van updates.
Bij vrijwel alle hostingproviders draaien deze taken op dezelfde fysieke server als de Magento applicatie. Het verplaatsen van de SSH diensten naar een andere server zorgt ervoor dat de webservers verder ontlast worden en dus sneller. “Als één van je buren op de server net een paar duizend producten aan het importeren was, kon het gebeuren dat jouw site trager werd. Dat zal nu niet meer gebeuren.” aldus Allard Hoeve, technisch directeur van Byte Internet.

Meer privacy
Alle Magento shops krijgen een volledig van elkaar afgeschermde SSH omgeving. Op een hostingplatform waar SSH niet is losgekoppeld, kan een websitebeheerder redelijk makkelijk achterhalen welke andere shops op dezelfde server staan. Door de huidige innovatieve ingreep worden deze gegevens volledig afgeschermd en de privacy gewaarborgd.

Betere beveiliging
Door het scheiden van SSH van de applicatieserver, is deze afgesloten voor gebruikers. Daarnaast kunnen er makkelijk extra firewalls worden ingebouwd en worden bepaalde poorten en processen worden afgesloten. De kans dat een hacker toegang kan bemachtigen tot één van de accounts, wordt hiermee aanzienlijk verkleind.

Virtualisatie SSH voor alle Magento sites bij Byte Internet
Byte Internet zal deze loskoppeling doorvoeren op haar gehele Magento platform: http://www.byte.nl/cms/producten/magento-hosting.html. Daarnaast heeft de hoster de mogelijkheid om in de nabije toekomst dedicated SSH servers aan klanten te leveren. Deze dienst is er al voor klanten op het clusterhosting platform van Byte Internet.