C2B full service aan de slag voor Multicopy The Communication Company

Multicopy The Communication Company levert al 50 jaar communicatie-oplossingen aan zowel kleine als grote bedrijven in Nederland. Met 50 vestigingen is Multicopy niet meer weg te denken uit Nederland, maar om haar marktpositie nog verder te verstevigen, heeft de communicatiepartner creative digital agency C2B gevraagd het merk verder uit te bouwen. Er zullen meerdere campagnes worden opgezet om te werken aan zowel de merkkennis als aan een verhoogde conversie op de producten en diensten zoals drukwerk, signing en communicatieadvies.
Hero, Hub, Hygiene
Dit kalenderjaar ontwikkelt C2B onder meer een branding campagne om de merkbekendheid van Multicopy te vergroten. Daarnaast lanceren we drie middelgrote campagnes, zogeheten ‘Hub-campagnes’, waarin de verschillende specifieke diensten van Multicopy worden uitgelicht. Verder is C2B ook verantwoordelijk voor de ongoing social ads van het bedrijf, de ‘Hygiene-content’, met als doel het stimuleren van conversies.
“Multicopy is uniek in haar markt door haar adviserende karakter, en er is altijd een Multicopy dichtbij. De naamsbekendheid is zeer groot, maar er zijn nog kansen om de kennis over Multicopy te vergroten en te laten zien wat Multicopy, naast druk- en printwerk, allemaal kan doen. We hebben samen veel mogelijkheden geïdentificeerd om mooie stappen te maken, die passen bij onze competenties. Het is voor ons dan ook een feest om Multicopy full service te bedienen”, deelt Laurens van Stokkum, senior campagnemanager bij C2B.
De mensen van C2B hebben een enorme kennis over het online zichtbaar maken van je merk. Dat hadden we als Multicopy nodig. Daarmee kunnen we zowel bestaande klanten breder bereiken, als nieuwe doelgroepen informeren over onze communicatieoplossingen. Onze samenwerking komt dan ook op het juiste moment. Met de juiste mensen en een hele nieuwe marketingaanpak die past bij deze veranderende wereld. Samen versterken we elkaar, zegt Annette Dales, algemeen directeur van Multicopy The Communication Company.
Eerste campagne gelanceerd in mei
Onze kennis en samenwerking startte met een vraagstuk over een video voor de nieuwe website. Van daaruit gingen in 2021 de eerste aftastende samenwerkingen voor contentontwikkeling van start en later is een jaarstrategie ontwikkeld. De eerste campagne is in mei van dit jaar al gelanceerd. In deze campagne wordt het adviserende karakter van Multicopy als ‘kennisexpert in de markt’ bewezen. De mogelijkheden voor duurzaam communiceren voor zowel drukwerk en signing als bij andere communicatie staan centraal. De boodschap wordt gedeeld met zowel hun achterban als nieuwe doelgroepen met onder meer een DM, eDM en social ads.
Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.