Campagne ‘Ik heb uitzendkracht’ haalt het stigma van uitzendwerk onderuit
De ABU (Algemene Bond Uitzendondernemingen), heeft een publiekscampagne gelanceerd om het beeld rondom uitzendwerk te doen kantelen. In de campagne ‘Ik heb uitzendkracht’ vertellen uitzendkrachten zelf over hoe hun werk past bij hun leven. Het creatieve bureau Higuita is verantwoordelijk voor de ontwikkeling en uitrol van de campagne.
De kracht van uitzendkrachten, bureaus en het werk
Centraal in de campagne staan uitzendkrachten Florina, Daniel en Lucienne. Zij dragen letterlijk de titel ‘uitzendkracht’ met de campagneboodschap op hun kleding. Het beeldmerk ‘Ik heb uitzendkracht’ is ontworpen door designer Vincent Sapthu (bekend van o.a. Brouwerij Walhalla, Boost Your Boomer). Het representeert de sterke rol van de uitzendkracht zelf, door te benadrukken welke skills je ontwikkelt als je uitzendwerk doet. Het staat ook voor de kracht van uitzendbureaus die de capaciteiten van uitzendkrachten herkennen en inzetten bij de juiste opdrachtgevers. En het verbeeldt de kracht van uitzendwerk zelf, waarbij uitzendkrachten vaak flexibel weten in te spelen op de behoeften van opdrachtgevers en zelf op verschillende vlakken werkervaring op doen. Werkervaring die hen verder helpt.
Publiekscampagne relevanter dan ooit
De campagne is in korte tijd ontwikkeld, zodat het na de Tweede Kamer Verkiezingen gelanceerd kon worden, tijdens de huidige formatie. Een periode waar in politiek Den Haag nieuwe beleidsmakers op nieuwe posities komen. De uitzendbranche komt regelmatig terug in talloze overheid thema’s, van arbeids- of kennismigratie tot zorg. Door de positieve kant van uitzendwerk te belichten wordt deze branche ook in bestuurskamers op de juiste waarde geschat. De campagne wordt volgens een online mediastrategie uitgerold op o.a. de kanalen van DPG Media en op Meta, TikTok, YouTube, LinkedIn en Google. Daarnaast wordt de campagne uitgedragen door de leden van de ABU, verspreid over het land.
Een selectie campagne video’s:
Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.