Industry Wire

Geplaatst door Bert Hagendoorn

Campagne Samsung Galaxy Note: Who is Notasso

Om de creatieve veelzijdigheid van de nieuwe Samsung Galaxy Note onder de aandacht brengen, is de Spaanse street artist Notasso ingezet. Hij gebruikt de Galaxy Note om zijn creativiteit tot uitdrukking te brengen, die hij ook inzet via een Facebook toepassing: op basis van een van de foto's uit je albums maakt hij een persoonlijk kunstwerk, waarmee het zowel kunstzinnig als technisch uniek is. Samsung Mobile schakelde reclamebureau Cheil Benelux en interactief reclamebureau KONG in voor de campagne 'Who is Notasso'.

Via de opvallende Facebook toepassing geeft Notasso de deelnemers een persoonlijk artwork, een mooi portret in zijn straatkunststijl, gemaakt op de Samsung Galaxy Note: http://apps.facebook.com/notasso

Persoonlijk artwork op Facebook
Notasso is een ‘up and coming’ digital artist uit Barcelona, die naast kunstwerken op muren met behulp van de Galaxy Note kunstwerken maakt. In een video wordt hij voorgesteld, zien we zijn straatkunst werk in Barcelona en hoe hij daarnaast werken maakt op zijn Note, die ook worden geëxposeerd. Aan het eind van de video vraagt hij of hij je portret mag tekenen. Als hij daarvoor toestemming krijgt selecteert de applicatie random een foto uit je profiel en album foto’s, waar een Notasso kunstwerk van gemaakt wordt.

Smartphone en tablet in een
Cheil Benelux, onderdeel van netwerkbureau Cheil Worldwide, gaf de strategische invulling aan de briefing van Samsung en de doorbriefing aan het creatieve team van KONG. Daarbij werd de marketing strategie van Samsung Mobile bewaakt, terwijl het bureau ook de creatieve ruimte gegeven werd. Digital producer Jesse Houweling van KONG: ‘De Galaxy Note combineert de belangrijkste taken van een smartphone en een tablet, waarmee je makkelijk ‘on the road’ aantekeningen kan maken, eigenlijk een heel visueel, grafisch apparaat. Dus wij bedachten: wat als je nu in een street art, collage achtige stijl iemands Facebook foto’s kan bewerken? Met dit concept zijn we aan de slag gegaan en gingen voor de technische uitvoering naar Code d’Azur.’

Combinatie van technieken
Nik Nieuwenhuijs van Code d’Azur: ‘We hebben een hoop onderzoek gedaan naar diverse technische oplossingen, waarbij kwaliteit maar ook snelheid de twee belangrijke componenten waren. Er moesten 3 technieken worden gecombineerd: een gezichtsdetectie scan van de foto’s waarbij gelet wordt op de aanwezigheid van ogen en de juiste resolutie, de foto die gelijk omgezet wordt naar lijntekeningen en grijswaarden, en de interpretatie daarvan door de invulling met kleuren vanuit de stijl van Notasso. En dit proces moet natuurlijk in de achtergrond razendsnel plaatsvinden.’

Geert Mol, Head of Marketing Mobile van Samsung: ‘Dit concept voldoet aan alle eisen die we stellen vanuit ons merk: het is vernieuwend, verassend, innovatief en biedt toegevoegde waarde voor de fans op Facebook.’

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht