Geplaatst door Capital ID

Capital ID in 2010 wederom opgenomen in MRM Magic Quadrant van Gartner

Het Gartner rapport, gebaseerd op een beoordeling van ECM-trends en meerdere softwaresuites, helpt IT-afdelingen en zakelijke gebruikers te bepalen welke leveranciers over functionele capaciteiten en visie beschikken. Op deze wijze kunnen zij zakelijke doelstellingen en eisen formuleren en bepalen wie de meest geschikte strategische partners zijn.

Het rapport vermeldt: “Capital ID is een niche speler vanwege de regionale penetratie van klanten met een sterkte focus op ‘brand management’. In Europa gevestigde bedrijven die geïnteresseerd zijn in brand management en mediaplanning moeten Capital ID overwegen.”

Dennis Steen, CEO van Capital ID, is erg trots dat zij voor de derde keer in het Magic Quadrant van Gartner zijn opgenomen. “Innovatie is altijd een belangrijk speerpunt en daar blijven we hard aan werken. Het resultaat is dat we met de ontwikkeling van ID manager vooruit zijn gegaan op het gebied van Marketing Resource Management, planning en financieel beheer. Bovendien is onze omzet gestegen, ons klantenbestand gegroeid en hebben we door de samenwerking met METIA en Charterhouse twee zeer interessante internationale partners.”

Steen geeft daarbij aan dat de bewustwording in de markt rondom het belang van MRM enorm is toegenomen: “De concurrentie neemt gelukkig toe en juist daarom is het heel belangrijk dat Capital ID nog steeds wordt gezien als één van de belangrijkste spelers in de markt. Ik ben er trots op dat we in het Magic Quadrant zijn opgenomen, maar we stellen ons wel als doel om volgend jaar wederom een betere positie te verkrijgen.”

Capital ID BV – Assiesplein 1- 8011 XD Zwolle
Tel: 038-4229999 – e-mail: info@capitalid.nl – internet: www.capitalid.nl

Over het Magic Quadrant
Het copyright van het Magic Quadrant 2009 berust bij Gartner en wordt met toestemming gebruikt. Het Magic Quadrant is een grafische weergave van een markt op een bepaald moment en voor een specifieke periode. Het geeft de analyse van Gartner weer hoe bepaalde leveranciers ten opzichte van elkaar presteren. Hiervoor gebruikt Gartner zelf omschreven criteria voor de betreffende markt. Gartner doet geen aanbevelingen voor de leveranciers, producten of services die in het Magic Quadrant staan. Ook adviseert Gartner technologiegebruikers niet alleen leveranciers te kiezen, die in het ‘Leiders’-kwadrant staan. Het Magic Quadrant is alleen bedoeld als onderzoekstool en niet als specifieke leidraad. Gartner geeft ook geen garanties, expliciet of impliciet, over het onderzoek, handelskwaliteiten of geschiktheid voor een bepaald doel.

Over Capital ID
Capital ID richt zich op het automatiseren van marketingcommunicatie. Met de eigen ontwikkelde software genaamd ‘ID manager’ is Capital ID marktleider en internationale speler op het gebied van marketing operations management (MOM) en digital asset management (DAM) en werkt voor marktleiders als Randstad Holding, Starbucks, AkzoNobel, Rabobank, OHRA, Grolsch, Rijksoverheid. Onder internationale partners vallen onder andere METIA, Charterhouse, NykampNyboer en MRMLOGIQ. Capital ID wordt geleid door Dennis Steen en Andréy Prins. Het hoofdkantoor is gevestigd in Zwolle. Voor meer informatie zie www.capitalid.com.