Industry Wire

Centric en SyncForce bundelen krachten op het gebied van omnichannel commerce

Gouda, 16 april 2015 – Centric en SyncForce zijn een partnership aangegaan. Door samen te werken met het Eindhovense SyncForce, breidt Centric haar omnichannelportfolio uit met een uniek en innovatief Master Data Management (MDM-)oplossing.

SyncForce is een krachtige en complete MDM-oplossing die zeer geschikt is als omnichannelplatform voor de retail en groothandel. Met SyncFoce beschikken bedrijven over één centrale informatiebron, waaruit bedrijfssystemen, communicatiekanalen, handelskanalen en datapools consistent en tijdig worden voorzien van de meest recente productcontent. Op die manier kunnen organisaties met een druk op de knop data publiceren over alle verkoopkanalen en touchpoints heen. Denk aan websites, (mobiele) kassa’s, apps, narrowcastingapplicaties, print et cetera.

Waardevolle partij

“Ongeveer drie jaar geleden besloten wij om met partners te werken voor het verkopen en implementeren van ons platform. We zijn verheugd dat Centric zich als partner aan ons wil binden. Centric kan SyncForce goed onder de aandacht brengen bij IT-afdelingen en bezit veel retailkennis, ook op het gebied van omnichannel”, aldus Hans van den Berg, partner alliance director bij SyncForce.

Eén bron van invoer én waarheid

Mariette Steevens, business development consultant bij Centric: “Onze producten en diensten zijn met de ontwikkeling van omnichannel meegegroeid. We zijn ons van het ‘traditionele’ winkelen, gaan richten op eerst multichannel- en vervolgens omnichannelretailing. Waar we ooit met Point-of-Sale oplossingen actief waren, bieden we nu (mobiele) Point-of-Service oplossingen met uitgebreide functionaliteit voor, onder andere, promoties, coupons, transacties en loyalty; volledig omnichannel, dus identiek op ieder kanaal. De toevoeging van het SyncForce-platform aan ons portfolio is dan ook zeer waardevol. Het centraal beheren van productdata en digitale media en de mogelijkheid om deze vervolgens naar ieder gewenst verkoopkanaal of toepassing te publiceren – één bron van invoer én waarheid – sluit aan op onze stelling dat operational excellence en customer intimacy hand-in-hand gaan. Bovendien ligt de slagvaardigheid waarmee SyncForce het platform doorontwikkelt volledig in lijn met onze ambitie. We zien veel mogelijkheden om SyncForce in de toekomst voor onze markten uit te breiden met brachespecifieke functionaliteit.”

Spar

Centric en SyncForce werken al langer samen om de MDM-oplossing bij Spar te implementeren. “Omdat het project bij Spar voorspoedig verloopt, hebben we besloten ook op langere termijn een samenwerking aan te gaan”, zegt Hans van den Berg. “En we

maken een vliegende start, want we praten al met verschillende prospects over allerlei  cases. Het zou fantastisch zijn als we samen met Centric onze retailpropositie in Europa goed kunnen neerzetten.”

Omnichannel en SyncForce

Consumenten gebruiken tijdens het winkelen tegenwoordig verschillende verkoopkanalen (tegelijk). Hierbij verwachten zij een consistente en eenduidige uitstraling en merkbeleving, ongeacht het verkoopkanaal dat ze gebruiken. Dit betekent dat prijzen, promoties, dienstverlening en zelfs zoiets abstracts als ‘merkgevoel’ over al die kanalen heen gelijk moeten zijn. Hiervoor moeten retailers beschikken over een Single Source Of Truth (SSOT). Door op basis van één waarheid te werken, kunnen retailers consumenten over alle verkoopkanalen heen eenduidig informeren en inspireren. SyncForce zorgt voor de digitale beschikbaarheid van producten, vanuit één centrale bron, en publiceert die in onder andere PoS-systemen, webshops en -sites, narrowcastingapplicaties en fysieke winkels.

Over SyncForce

SyncForce, opgericht in 1999, is een aanbieder van bedrijfssoftware die wereldwijd merkproductfabrikanten ondersteunt. SyncForce is een Master Data Management-oplossing met geïntegreerde procesondersteuning voor productontwikkeling en productlancering (MDM+). Het platform optimaliseert de samenwerking binnen zowel organisaties als de totale waardeketen. 899 productmerken vertrouwen inmiddels op SyncForce om producten succesvol en efficiënt op de markt te brengen. SyncForce is door onderzoeks- en adviesbureau Gartner benoemd tot Cool Vendor in de categorie Consumer Goods.

Over Centric Supply Chain Solutions

Centric Supply Chain Solutions voorziet retailers, logistieke dienstverleners, transporteurs, groothandels en uitgeverijen van moderne ICT-oplossingen. Centric biedt producten en diensten op het gebied van enterprise resource planning, instore automation, point-of-sale, supply chain management, fleetmanagement, transportmanagement, warehousemanagement, businessintelligence, business collaboration & integration, customer relationship management, e-business & e-commerce en mobility.

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht