Geplaatst door Check Point

Check Point Software Technologies neemt Secure Remote Access-startup over Clientless

Bunnik, 21 oktober 2020Check Point Software Technologies Ltd. (NASDAQ: CHKP), leverancier van wereldwijde cybersecurityoplossingen, kondigt aan dat het de nieuwe cloud-gebaseerde technologie voor veilige toegang op afstand, ontwikkeld door Odo Security, heeft overgenomen. Deze technologie zal integreren met de Infinity-architectuur van Check Point en wordt de eenvoudigste en veiligste oplossing voor bedrijven die hun medewerkers veilige toegang tot elke applicatie op afstand moeten bieden.

COVID-19 heeft bedrijven overal ter wereld aangezet om thuiswerken in zijn beleid op te nemen – van 30% voor de pandemie tot 81% vandaag. Liefst 74% is van plan om werken op afstand permanent op grote schaal mogelijk te maken. Aangezien de meeste organisaties versneld op thuiswerken moesten overschakelen, zijn security-aspecten vaak over het hoofd gezien. Daardoor zijn organisaties veel kwetsbaarder geworden voor cyberaanvallen en moeten ze meer dan ooit hun verbindingen op afstand beveiligen.

“Veel organisaties zetten hun beveiliging op het spel om de connectiviteit te bieden die ze nodig hebben voor hun bedrijfsactiviteiten”, zegt Dr. Dorit Dor, VP of Products bij Check Point Software Technologies. “Door de unieke clientless, cloud-delivered beveiligde toegang op afstand van Odo Security in ons portfolio van dreigingspreventie op te nemen, helpen we organisaties dit dilemma op te lossen. Check Point levert zo een geconsolideerde oplossing die bedrijven ondersteunt een willekeurig aantal medewerkers vanaf elke locatie op een veilige manier met elkaar te verbinden. Zo wordt werken vanuit huis gemakkelijker en veiliger dan ooit.”

Odo Security is een Israëlische startup, opgericht in 2017. Het bedrijf ontwikkelde cloud-gebaseerde, clientless ‘secure access service edge’-technologie (SASE) die veilige toegang op afstand biedt. In tegenstelling tot traditionele oplossingen maakt deze technologie de volgende zaken mogelijk:

Gebruikers eenvoudig verbinden via een uniform platform met een breed scala aan toepassingen, zoals desktops op afstand, webapplicaties, databaseservers, cloud- en bedrijfsservers, zonder dat er een client of software wordt geïnstalleerd. Security-beheerders implementeren een oplossing in slechts vijf minuten vanuit de cloud. Ze krijgen ook een beter overzicht, inclusief een volledige audit van de gebruikersactiviteit. Zero Trust Architecture voor een granulair toegangsbeleid dat de juiste mensen in de juiste context de minst geprivilegieerde toegang tot applicaties geeft en zo het aanvalsoppervlak verkleint.

Check Point zal de technologie van Odo Security in zijn Infinity-architectuur en SASE-visie opnemen. Deze geconsolideerde oplossing zorgt voor de eenvoudigste toegang op afstand met ongeëvenaarde beveiliging, gebaseerd op securitydiensten voor dreigingspreventie met de hoogste NSS-waardering.

Over Odo Security
Odo is een toonaangevende speler op het gebied van Zero Trust Network Access. Het bedrijf introduceert een naadloze oplossing om op een veilige manier te verbinden met elke bron in een organisatie, waar die ook is gehost, op ieder apparaat en vanaf elke locatie. OdoAccess, de oplossing van Odo, is een gecentraliseerd clientless en agentless SaaS-platform dat in slechts enkele minuten kan worden uitgerold. Het vergroot de security door het blokkeren van iedere ongeautoriseerde toegang, het verwijderen van alle toegang tot de netwerklaag en het voorkomen van laterale bewegingen in de organisatie. OdoAccess biedt ook een volledig overzicht van alle gebruikersactiviteit, inclusief de mogelijkheid om complexe beleidsregels op te stellen en gebruikersacties in real-time te blokkeren.

Over Check Point
Check Point Software Technologies Ltd. levert cybersecurity-oplossingen aan overheden en enterprises wereldwijd. Het beschermt klanten tegen 5e generatie cyberaanvallen met een ongeëvenaarde vangstratio van malware, ransomware en andere soorten aanvallen. Check Point biedt een multi-level security-architectuur, ‘Infinity’ Total Protection met Gen V geavanceerde threat prevention, die de informatie beschermt binnen de cloud, netwerken en mobiele apparaten van enterprises. Check Point biedt het meest uitgebreide en intuïtieve ‘one point of control’ security-beheersysteem. Check Point beschermt meer dan 100.000 organisaties van elke omvang.