Industry Wire

Geplaatst door Cheil Benelux

Cheil & Adrime lanceren nieuwe mobiele techniek

Cheil Benelux en Adrime realiseren voor Samsung als eerste retargeting op mobiele telefoons

De introductiecampagne van de Samsung Galaxy SIII is de eerste mobiele advertentiecampagne ter wereld waarbij retargeting wordt ingezet op mobiele telefoons. Dit betekent dat deze gebruikers na bezoek van een Samsung pagina of banner bij een vervolgbezoek gericht benaderd worden. Deze digitale innovatie werd in opdracht van Cheil Benelux voor Samsung Mobile ontwikkeld door Adrime.

De techniek maakt het bovendien mogelijk om advertenties op het specifieke apparaat van de gebruiker af te stemmen. Hierdoor is het mogelijk om de voordelen van de Samsung Galaxy SIII ten opzichte van het toestel van de gebruiker aan te geven.

Niet eerder toegepast
Mobile consumer targeting houdt onder meer in dat bijgehouden wordt of een specifieke uiting getoond wordt aan de gebruiker. Deze informatie kan vervolgens bij terugkomst gebruikt worden voor content in een banner of op mobiele sites. In deze campagne is dat een banner die onderaan populaire mobiele websites ingezet wordt, een Floor Ad. Als er op de banner geklikt wordt, verandert deze in een mobiele microsite. Deze laat de nieuwe features van de Samsung Galaxy SIII zien en geeft aan op welke punten dat toestel beter presteert dan het huidige mobiele toestel van de gebruiker. Ook deze combinatie van animaties en modules was nog niet eerder in deze mate toegepast.

Floris Band, Digital Manager Cheil: “Cheil kreeg het verzoek om te adviseren op het gebied van mobile targeting. Samen met onze partner Adrime kwamen we met deze oplossing. Het gebruikersgemak wat daardoor gerealiseerd wordt met mobile content is ongekend.”

David de Jong, CEO Adrime: “Wij hebben de laatste tijd veel geïnvesteerd in de ontwikkeling van ons mobiele aanbod, en zijn blij dat klanten zoals Cheil en Samsung dezelfde innovatieve drive hebben.”

Relevante content
Met deze techniek kan Samsung zich onderscheiden en haar gebruikers voorzien van relevante content bij terugkeer op haar mobiele platform. Hierdoor hoeven gebruikers in de toekomst niet meer te zoeken naar de juiste downloads, maar krijgen direct de relevante downloads en apps te zien voor hun toestel.

Geert Mol, Head of marketing mobile bij Samsung: “Het gebruik van internet via mobiel neemt zo snel toe dat we blij zijn dat technieken die via ‘gewoon’ internet mogelijk zijn, nu ook toepasbaar zijn op mobiel internet.
We zoeken ook in onze campagnes altijd naar innovatie en dit is een hele interessante”.

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht