Industry Wire

Geplaatst door Snapchat

Chiquita lanceert Snapcodes ter ere van Wereldbananendag

Gorinchem– 11 april, 2019 – Chiquita, het grootste bananenmerk wereldwijd, en social media platform Snapchat gaan een samenwerking aan ter ere van Wereldbananendag op 17 april. Deze samenwerking biedt consumenten de mogelijkheid om op een speelse manier te interacteren met de Chiquita banaan. Tot eind mei zijn er op zo’n 200 miljoen bananen drie verschillende snapcodes te vinden op de iconische blauwe sticker. Door de codes te scannen ontstaan er nieuwe belevenissen met het merk.

De Snapchat campagne bevat drie filters: World Lens, waarbij Snapchatters om worden gevormd tot een dansende Chiquita banaan, Face Filter doopt gezichten van mensen om tot een banaan en tot slot Game Filter. Deze laatste filter is een spel waarbij Snapchatters de mogelijkheid krijgen om vallende bananen op te vangen in een fruitmand om zo punten te scoren.

“Bananen zijn een van de meest verkochte producten in de supermarkt, waardoor ze op bijna elke keukentafel wel te vinden zijn”, geeft Peter Bolijn, Manager Marketing bij Chiquita Nederland aan. “Wij zijn het eerste merk in de AGF-categorie die de visuele herkenningstechnologie van Snapchat activeert. Het biedt ons een unieke gelegenheid om onze blauwe sticker als krachtig middel in te zetten richting Millennials en Generatie Z en hen de mogelijkheid te geven op een speelse manier te interacteren met ons merk”.

Deze stickeractie staat niet op zichzelf. Al decennia lang ontwikkelt Chiquita speciale edities van zijn blauwe sticker om op een leuke en vrolijke manier te communiceren met zijn consumenten. Naast het speelse element benadrukken deze stickers ook de hoge kwaliteit, de geweldige smaak en het duurzame karakter van de Chiquita banaan. Het zogeheten “Behind the Blue Sticker” initiatief, het duurzaamheidsprogramma van Chiquita, behelst onder meer verschillende innovaties op het gebied van plantagebeheer en logistiek, de impact op afval, CO2-reductie, besparing van water en nog veel meer.

Voor meer informatie over deze samenwerking, ga naar www.chiquita.nl/snapchat of deel je creatie op social media met de hashtag #ChiquitaBanana.

Voor meer informatie over Chiquita, bezoek onze website www.chiquita.nl

Over Snapchat
Snap Inc. is een camera organisatie. Wij geloven dat, door de camera opnieuw uit te vinden, er een geweldige mogelijkheid ontstaat, om de manier waarop mensen met elkaar leven en communiceren te verbeteren. Wij dragen bij aan de vooruitgang van de mensheid door mensen in staat te stellen zichzelf te uiten, te leven in het moment, om te leren over de wereld en samen plezier te hebben.

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht