Geplaatst door Choice By Talent

Choice By Talent matcht werkzoekenden en werkgevers met kunstmatige intelligentie

De economie groeit en in de krapper wordende arbeidsmarkt profiteert nog lang niet iedereen die een baan zoekt hiervan. Een grote groep werkzoekenden komt niet aan het werk doordat zij onterecht in een verkeerd ‘hokje’ vallen. Ondanks hun kennis en ervaring zijn zij zogenaamd ‘te oud’, of komen door subjectieve vooroordelen over hun achtergrond onderop de stapel sollicitatiebrieven. Met behulp van AI-toepassingen doorbreekt Choice By Talent deze mismatch op de arbeidsmarkt.

Sollicitanten rond de 50 jaar of met een migratieachtergrond ondervinden vaak nog extra drempels om werk te vinden. Dit terwijl zij op basis van hun competenties misschien wel beter bij de functie en werkgever passen dan andere kandidaten. Bedrijven lopen zo grote kans op mismatches en maken hoge kosten voor werving en selectie die zij eenvoudig kunnen voorkomen. En gemotiveerde mensen met talent, die grote toegevoegde waarde kunnen bieden aan bedrijven en organisaties met vacatures, blijven aan de kant staan.

Objectief assessment

De internettool van Choice By Talent doorbreekt deze mismatch op de arbeidsmarkt door toepassing van slimme technologie. Ondersteund door kunstmatige intelligentie doorloopt iedere kandidaat eerst een online assessment. In plaats van sollicitatiebrieven en cv’s die bij normale sollicitatieprocedures en ook vacaturesites centraal staan, vindt de selectie van kandidaten plaats op basis van een objectieve test. De competenties en vaardigheden van kandidaten worden in database van Choice By Talent gematcht met de specifieke functie-eisen in vacatures, evenals met de bedrijfscultuur van werkgevers.

Duurzame verbindingen

In de visie van Choice By Talent verdient iedere werkzoekende een objectieve kans op de arbeidsmarkt. Deze innovatieve werkwijze voorkomt dat sollicitanten worden uitgesloten op grond van bijvoorbeeld afkomst, leeftijd of geslacht. De juiste man of vrouw op de juiste plek! De ideale match op basis van competenties leidt bovendien tot succesvolle en duurzame verbindingen tussen organisaties en hun nieuwe werknemers.