Industry Wire

Geplaatst door Chuck Studios

Chuck Studios bouwt strategisch team rond werelds eerste ‘culinary strategist’

Amsterdam 10 maart 2021 – Chuck Studios, de enige wereldwijde food advertising specialist, kondigt vandaag aan dat het haar strategische divisie vorm geeft met het aanstellen van Eva Lia-Jordan. Lia-Jordan, voorheen werkzaam bij hotshop Heimat in Berlijn en BBDO Düsseldorf zal de titel ‘culinary strategist’ meekrijgen, de eerste in haar soort wereldwijd. Tevens wordt Lukas Kaas aangesteld als junior strategist.

Samen zullen Lia-Jordan en Kaas het hart vormen van een strategische divisie die het laatste jaar razendsnel is gegroeid bij Chuck Studios. Het in Amsterdam gevestigde bedrijf met vestigingen in Los Angeles, Londen en Moskou, werkt voor onder meer voor Unilever, KFC, Campina, en meerder lokale hero-brands zoals Verkade, Karvan Cevitam en Old Amsterdam. Chuck Studios heeft recentelijk Culinaire Identiteiten ontwikkeld voor zes bekende Nederlandse merken.

Een Culinaire Identiteit is een effectieve manier voor food brands om voedsel tot een distinctive brand asset te maken. Het biedt merken een set van regels die vertellen hoe voedsel eruit ziet in reclames, maar ook hoe voedsel beweegt en in welke wereld het leeft – allemaal met als doel om heldere en onmiddellijke merkassociaties op te roepen. Het is een van de grootste blind spots in food marketing vandaag de dag.

Olaf van Gerwen, co-founder en global creative director van Chuck Studio zei: ‘Vroeger was een Culinaire Identiteit iets waar alleen hele grote merken als McDonald’s en Coca-Cola zich druk over maakten, maar het besef begint nu langzaam door te dringen dat elke food brand die succesvol wil zijn hierover na moet denken. Wij van Chuck Studios verkondigen dit evangelie al jaren – en met succes: we merken dat de vraag in de lift zit. Eva en Lukas zullen daarom een essentiële rol vervullen in de exponentiële groeifase die we met het bedrijf nu ingaan.’

‘Het venn diagram tussen mijn talent en Chuck Studios’ behoeftes is een perfecte cirkel’, aldus Lia-Jordan. ‘Wat Olaf en co-founder Ellen Gaedtgens hier neer hebben gezet is natuurlijk internationale eredivisie – we werken hier met de grootste merken ter wereld. Ik kijk ernaar uit om food brands beroemd te maken en om bij te dragen aan het internationale succes van Chuck Studios.’

-einde-

Over Chuck Studios

Chuck Studios is het eerste wereldwijde creatieve productie bedrijf gespecialiseerd in food. Het bedrijf helpt merken over de hele wereld om hun Culinaire Identiteit te visualiseren. Met behulp van hun specialistische kennis op het gebied van voedselgerichte film- en fotografieproductie in combinatie met creatieve en strategische capaciteiten, maakt het team hoogwaardige content voor merken als McDonald’s, KFC, Unilever, Campina, Kraft Heinz, Jacobs Douwe Egberts en Heineken. Chuck Studios heeft zijn hoofdkantoor in Amsterdam met vestigingen in Moskou, Londen en Los Angeles.

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht