Geplaatst door Ciena

Ciena introduceert intelligente analytics-dienst

Dankzij nieuwe cloudservice beschikken netwerkproviders en grote ondernemingen over uitvoerbare intelligentie, waardoor flexibelere en adaptievere netwerken gemaakt kunnen worden

Hoofddorp, 08 november 2018 – Nu netwerken complexer worden, met steeds meer verbonden apparaten, gebruikers en applicaties, kunnen netwerkproviders met nieuwe analysefunctionaliteit de gegevens van de netwerkprestaties omzetten in uitvoerbare inzichten. Netwerkproviders kunnen deze complexiteit nu ook aanpakken door gebruik te maken van Ciena Insights Service, de nieuwe uitgebreide en cloudgestuurde analytics-as-a-service dienst van Ciena (NYSE: CIEN).

De Ciena Insights Service opereert op basis van een team van zeer ervaren samenwerkende experts op het gebied van data, services en netwerkinfrastructuur, in combinatie met kunstmatige intelligentie en softwarematige machine learning-functionaliteit. Ciena Insights Service helpt netwerkproviders betere beslissingen te nemen, benutting van netwerk activa te optimaliseren, marktintroductietijd te verkorten en nieuwe omzetmogelijkheden te genereren.

Belangrijkste feiten:

• Ciena Insights Service brengt een brede range aan analysefunctionaliteit samen tot één dienst met verschillende niveaus, zodat netwerken ‘veilig flexibel’ kunnen functioneren – zowel nu als in de toekomst. De dienst wordt aangeboden in een abonnementsvorm waarbij kan worden gekozen uit drie serviceniveaus, met meerdere voordelen voor Ciena-klanten:

Discover: Geeft netwerkbeheermedewerkers meer inzicht in netwerkactiva, beschikbaarheid, netwerkstatus en risicogebieden.

Analyze: Gebruikt machine learning-functionaliteit om trendinformatie te verwerken tot uitvoerbare inzichten waarmee het netwerk geoptimaliseerd kan worden.

Predict: Helpt netwerkbeheerders om problemen af te wenden, voordat ze zich voordoen. Dit voorkomt kostbare netwerkverstoringen en klantenverlies. Preventief kan worden bepaald waar het netwerk het beste geoptimaliseerd en getransformeerd kan worden voor o.a. een betere beschikbaarheid van het netwerk, een hogere klanttevredenheid en lagere operationele kosten.

• Ciena Insights Service bouwt verder op Ciena’s uitgebreide portfolio van adviesdiensten en netwerkoplossingen, die zijn ontwikkeld om serviceproviders te helpen met de hedendaagse complexe en onvoorspelbare netwerkbehoeften. Ciena Insights Service kunnen voor zowel packet-optical netwerken van Ciena als netwerken met apparatuur van derden worden ingezet.

• Als cloudgestuurde aanbieding voor analytics-as-a-service, is het complementair aan Ciena’s Blue Planet® Analytics (BPA) die wordt geïmplementeerd als on-premises software om closed-loop multi-domain automatisering mogelijk te maken.

Managementcitaten:

• “Met Ciena Insights Service kunnen we beter zien en begrijpen hoe ons netwerk presteert. De voorspellende functionaliteit en de inzichten geleverd door Ciena-experts helpen ons betere beslissingen te nemen en potentiële problemen proactief aan te pakken, voordat services worden verstoord. Zo houden we onze klanten tevreden en zorgen we dat ons netwerk soepel draait.”
Dean Veverka, Vice President of Networks bij Southern Cross

• “Onze holistische benadering van analyse maakt voor netwerkproviders een soepele overgang mogelijk om adaptievere netwerken te ontwikkelen. Welke behoeften een bedrijf heeft op het gebied van analyse in dit traject verschilt per klant. We hebben ons portfolio aan analysediensten  zo samengesteld dat klanten eenvoudig die analysediensten en/of toepassingen kunnen kiezen en implementeren, die op dit moment het beste op hun behoeften aansluiten. Tegelijkertijd biedt het klanten de flexibiliteit om functionaliteit toe te voegen zodra hun analysestrategie verandert.”
–       Ricardo Warfield, Vice President of Global Services bij Ciena

Over Ciena

Ciena (NYSE: CIEN) is leverancier van netwerksystemen, -services en -software. Wij leveren oplossingen die onze klanten helpen bij het creëren van meer adaptieve netwerken, in antwoord op de steeds veranderende eisen van hun gebruikers. Door het leveren van toonaangevende netwerktechnologie en advies op maat bouwen we met inzet van automatisering en schaalbaarheid ’s werelds meest geavanceerde netwerken. U kunt updates krijgen over Ciena door ons te volgen via Twitter @Ciena, LinkedIn, het Ciena Insights-blog, of door ons te bezoeken op www.ciena.com