CloudApps kiest CRMWaypoint als SuMo-partner voor Salesforce

Hilversum, 25 november 2014 – CRMWaypoint, het grootste Salesforce kenniscentrum in de Benelux, gaat samenwerken met CloudApps, het bedrijf dat vernieuwende gamification technologie aanbiedt om de gebruikersadoptie van Salesforce te verhogen. CRMWaypoint gaat door de samenwerking de SuMo (Success through Motivation) methode toevoegen aan zijn diensten- en productportfolio. CRMWaypoint wordt hiermee reseller en implementatiepartner van CloudApps.
SuMo for Salesforce maakt gebruik van gamification-technologie, het toepassen van game denken en -technieken in niet-game omgevingen. SuMo voegt spelelementen toe aan Salesforce en speelt hierbij in op de persoonlijke drijfveren van mensen om zichzelf continu te verbeteren en te presteren. Hierdoor leren gebruikers spelenderwijs van de applicatie gebruik te maken en ontstaat er een grotere betrokkenheid bij gebruikers. Het resultaat is een snellere en betere adoptie van de Salesforce-oplossingen.
CRMWaypoint helpt organisaties met het optimaliseren van hun CRM-processen en maakt daarbij gebruik van de nieuwste cloudoplossingen. Als ‘cloud born’ Salesforce-kennispartner van het eerste uur voerde het bedrijf inmiddels ruim 500 Salesforce-projecten succesvol uit. De eigen Waypoint-methode garandeert hierbij een hoge adoptiesnelheid van de CRM-processen. Met behulp van SuMo zorgt CRMWaypoint ervoor dat klanten het maximale uit hun Salesforce-investering halen.
Lange termijn
CRMWaypoint gebruikt SuMo op de eerste plaats om inzicht te krijgen in welke onderdelen van een Salesforce-applicatie minder snel worden opgepakt door eindgebruikers. Op die manier weet CRMWaypoint waar mogelijk nog aanpassingen gedaan moeten worden. Daarnaast zorgt SuMo ervoor dat adoptie van de Salesforce-oplossing beter verloopt. Bij SuMo wordt er ingespeeld op intrinsieke motivaties van gebruikers, de motivatie die uit een persoon zelf komt. Hierdoor komt er een gedragsverandering op gang die ervoor zorgt dat de Salesforce-oplossing ook op de lange termijn gebruikt wordt.
Onderdeel van de overeenkomst is dat CRMWaypoint zijn consultants gaat trainen in de SuMo Pulse managed service. Deze service motiveert medewerkers om hun leadkwalificatie processen voortdurend te verbeteren en ziet erop toe dat de gedragsverandering verankert binnen sales-, marketing en serviceteams. Aangezien SuMo geheel draait op het Force.com-platform, kan CRMWaypoint zijn klanten de voordelen van gamification bieden in combinatie met een volledig geïntegreerde en soepele gebruikerservaring.
Ton van der Meer, CEO CRMWaypoint: “Deze samenwerking zorgt ervoor dat we onze klanten bedienen met de beste gamification-technologie en service methodiek. Zij kunnen daardoor het succes van hun CRM-oplossing versnellen en de gebruikersadoptie in het gebruik van Salesforce verhogen. We kijken uit naar de uitrol van onze eigen SuMo-methode, waarmee ons team het eigen CRM tot het uiterste gaat brengen.”
“De samenwerking met CRMWaypoint vergroot ons bereik bij uiteenlopende Salesforce-klanten in Nederland aanzienlijk”, zegt Peter Grant, CEO CloudApps. “Dit is onze kans om het succes van CRM een stimulans te geven in deze regio met behulp van gamification en bewezen technologie zodat mensen het maximale uit zichzelf kunnen halen.”
Over CloudApps
CloudApps stelt organisaties in staat om voortdurend te verbeteren en de prestaties van hun medewerkers te optimaliseren door de toepassing van intuïtieve, sociale en mobiele toepassingen. Op het veilige cloud-platform wordt gebruik gemaakt van game processen en inhoudelijke bijdragen van deskundigen om de impact van gedragsverandering te meten en te stimuleren, met als doel bedrijfsprestaties te verhogen. Door medewerkers, klanten, prospects en partners te belonen en te stimuleren, creëert CloudApps een dieper niveau van sociale betrokkenheid bij organisaties. In dit tijdperk van de socially connected enterprise is een voortdurende gedachtewisseling die zich blijft ontwikkelen belangrijk om individuen gemotiveerd te houden zodat zij kunnen uitblinken.
CloudApps wordt gebruikt door 250 klanten, waaronder blue-chip organisaties zoals AMEC, EE, ERM, Lush, Post Office, LeasePlan, Salesforce, Sears, Tesco en TUI Travel.
Voor meer informatie ga naar http://www.motivation.cloudapps.com/
Volg ons op Twitter:CloudAppsGlobal.
Over CRMWaypoint
CRMWaypoint is hét Salesforce kenniscentrum in de Benelux. Ruim 500 Salesforce projecten bij 180 bedrijven en instellingen in alle branches, in binnen- en buitenland, werden de afgelopen zes jaar al succesvol uitgevoerd. De experts van CRMWaypoint helpen organisaties bij het transformeren naar het cloud tijdperk. CRMWaypoint levert business advies, helpt bij de integratie in het bestaande IT-landschap, ontwikkelt apps en maatwerk software, implementeert Salesforce technologie en geeft hierin trainingen. Met deze Waypoint-propositie worden de beloften van Software-as-a-Service (SaaS), zoals lage investeringskosten, snelle time-to-market, goede ROI en een hoge flexibiliteit, waargemaakt. CRMWaypoint is een ‘cloud born’ Salesforce Gold Alliance Partner en won in 2012 het ICT Project van het jaar.
Zie voor meer informatie: www.crmwaypoint.nl of op op Twitter via @CRMWaypoint.
Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.