Industry Wire

Geplaatst door Coca Cola

Coca-Cola lanceert eerste campagne sinds lockdown: “Open Like Never Before”

Voor het eerst sinds COVID-19 de wereld op zoveel manieren veranderde, lanceert Coca-Cola in West-Europa en Nederland een nieuwe campagne. “Open Like Never Before” markeert een periode van culturele en sociale verandering. De campagne is gebaseerd op de overtuiging dat we niet terug hoeven naar ‘normaal’: in plaats daarvan kunnen we vooruit, samen, de wereld veranderen – en beter maken. De campagne inspireert om meer open te staan en te genieten van wat we om ons heen hebben. Het begint met een manifest dat speciaal hiervoor is geschreven door de Britse spoken word-artiest George The Poet. 

Het manifest is geïnspireerd door een scala aan nieuwe inzichten die we dankzij de lockdown periode hebben opgedaan. Het is een oproep aan ons allemaal om ‘open te staan als nooit tevoren’ en te genieten van wat we om ons heen hebben. De woorden van George moedigen aan om open te staan voor verandering, zaken vanuit een ander perspectief te bekijken en kansen te grijpen die de nieuwe situatie ons biedt.

Focus op lokale steun in Nederland
Sinds het begin van de lockdown heeft Coca-Cola wereldwijd de marketingactiviteiten tijdelijk stopgezet en energie en middelen ingezet daar waar hulp het hardst nodig was. Wereldwijd hebben The Coca-Cola Company, bottelpartners en The Coca-Cola Foundation meer dan 120 miljoen dollar gedoneerd voor dringende hulpverlening ter bestrijding van het COVID-19-virus in de getroffen landen; waarmee in Nederland het Rode Kruis is ondersteund. Daarnaast steunde Coca-Cola verschillende lokale initiatieven; van productdonaties aan voedselbanken, ziekenhuizen en zorginstellingen tot branchebrede initiatieven – zoals #geefjedrankjedoor en #helpdehoreca – om horeca en andere klanten een steuntje in de rug te geven.

Daniela Depping, Marketing Manager Coca-Cola Nederland: “Open Like Never Before gaat uit van de gedachte dat we niet ‘terug’ hoeven naar de normale gang van zaken. In plaats daarvan kunnen we allemaal een stap vooruitzetten en de wereld niet alleen anders, maar ook beter maken. Laten we vooral lessen trekken uit deze periode.

De campagne steekt ook onze horecapartners een hart onder de riem: hotels, cafés en restaurants die hun deuren weer openen na een tijd van grote uitdagingen. Zij vormden al die tijd het hart van onze samenleving.”

Inspiratie én ondersteuning aan horeca
De lancering van het manifest wordt gevolgd door een programma aan activiteiten dat tot 2021 blijft doorlopen. Veel van die activiteiten zijn gericht op de ondersteuning van lokale hotels, cafés en restaurants die nu hun deuren weer openen:

  • Een abri-campagne, aangeboden aan 45 horeca outlets in Nederland, met een bericht aan de consument dat de horeca weer ‘’open’’ is en daarbij een persoonlijke touch om de horecaondernemers in het zonnetje te zetten;
  • Ondersteuning van de horecapartners (hotels, cafés en restaurants) door aanvullende promotiemiddelen en -expertise te bieden;

De bredere campagne Open Like Never Before (#openlikeneverbefore) nodigt het publiek uit om deel te nemen: mensen kunnen elkaar en de wereld vertellen wat hun voornemens zijn, en hoe ze voortaan open willen staan als nooit tevoren. Coca-Cola start 3 augustus met een teasing fase tot 20.00 uur op DOOH, trams, steigerdoeken en online display. In deze fase zullen opvallende zinnen en vragen uit het manifest worden vertoond om consumenten te inspireren om meer open te staan. Na deze fase start de ATL campagne met de inspirerende TV commercial en deze zal ook worden vertoond in de bioscopen. De rest van deze ATL laag bevat: display/mobile, online video, OOH (trams, steigerdoeken en abri’s), DOOH en een partnership met Radio 538.

Bureaucredits:
Concept en ontwikkeling: 72andSunny Amsterdam
Media: Universal Media
PR: PR bureau Coopr

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht