Computacenter gaat diensten leveren in combinatie met glasvezelverbindingen Eurofiber

Maarssen, 17 juni 2013Eurofiber, Eurofiber, leverancier van glasvezelverbindingen, en Computacenter, een van Europa’s grootste service providers inzake IT-infrastructuur, zijn een partnership aangegaan. De samenwerking houdt in dat Computacenter de glasvezelverbindingen van Eurofiber als onderdeel van zijn totaaloplossingen aanbiedt. Onder meer op het gebied van disaster recovery, back-up, storage en internetaansluiting bieden de snelle, flexibele en betrouwbare glasvezelverbindingen een waardevolle aanvulling op het aanbod van Computacenter. “Integrators zoals Computacenter vormen een mooie match met Eurofiber. Door ons onafhankelijke netwerk, dat in alle vrijheid gecombineerd kan worden met alle mogelijke diensten, biedt de samenwerking enkel toegevoegde waarde. De communicatie en verkoopsynergie met Computacenter zijn optimaal doordat er geen onderlinge concurrentie kan spelen”, aldus Lars Alkema, Director Eurofiber Belgium.

Zeer sterke SLA’s

Koen Segers, datacenter consultant bij Computacenter, is ook enthousiast over de samenwerking “Het glasvezelnetwerk van Eurofiber in België is in de laatste anderhalf jaar flink uitgebreid en aangesloten op de belangrijkste datacenters. De samenwerking stelt ons in staat om onze diensten te combineren met snelle verbindingen, tegen prijzen die concurrerend zijn met lagere bandbreedtes. Heel belangrijk voor onze klanten zijn ook de sterke SLA’s, bijvoorbeeld als het gaat om beschikbaarheid, redundantie en garantie bij faling. Het geeft bovendien vertrouwen dat Eurofiber in Nederland een grote partij is, die veel ervaring heeft. We zijn al bezig de eerste klanten aan te sluiten en merken dat bij de aanleg van verbindingen heel precies te werk wordt gegaan wat betreft de civiele opvolging en regels”, aldus Segers.

Grote kostenbesparingen en innovatie mogelijk

De glasverbindingen van Eurofiber bieden de klanten van Computacenter niet alleen een stabiele basis voor disaster recovery, back-up en storage-toepassingen. Ze kunnen hun locatie(s) ook aansluiten op een datacenter waar veel internet service providers binnen zitten en zo zelf kiezen wie de meest gunstige aanbieder voor hen is. Dat kan een grote kostenbesparing opleveren. Daarnaast hebben de klanten van Computacenter met de glasvezelverbindingen van Eurofiber alle ruimte voor de inzet van nieuwe, innovatieve toepassingen, waarmee ze in staat zijn hun dienstverlening te verbeteren en meer efficiency te behalen.