Industry Wire

Geplaatst door Kieskeurig

Consument ziet écht goede deals over het hoofd

Haarlem, 25 november – In de aanloop naar Black Friday is de Nederlandse consument vooral op zoek naar voordelige huishoudelijke producten. Daarmee laat de consument volgens onafhankelijke vergelijker en reviewplatform Kieskeurig.nl de écht interessante aanbiedingen nog links liggen.

Ten opzichte van de periode voorafgaand aan Black Friday vorig jaar ziet de vergelijker de populariteit van producten als frituurpannen (+55%), fornuizen (+43%), elektrische tandenborstels (+39%) en koffiezetapparaten (+38%) dit jaar aanzienlijk toenemen. Terwijl volgens analyse de echt goede deals meer te vinden zijn in de tech-hoek. “Echt interessante aanbiedingen worden op Kieskeurig.nl namelijk voorzien van het HOT DEAL-label. Deze producten zijn in de afgelopen periode aanzienlijk in prijs gedaald. Met het HOT DEAL-label behoeden wij de consument voor een nep-aanbieding”, aldus Aldo Hannema, Category Manager bij Kieskeurig.nl.

De vergelijker houdt prijsveranderingen van producten bij, zodat de consument er zeker van kan zijn dat het om een eerlijke aanbieding gaat. Wordt een product voor de laagste prijs ooit op Kieskeurig.nl aangeboden, dan krijgt dit product bovendien het ‘Laagste prijs ooit’-label. Juist in de meer tech-gerelateerde groepen zoals Televisie, Smartwatch, Laptop en Soundbar zijn deze HOT DEALS en producten met de laagste prijs ooit te vinden. “Maar blijkbaar zijn dat soort producten dit jaar minder populair bij de consument op Kieskeurig.nl”, laat Hannema weten.

Chiptekorten
Volgens Kieskeurig.nl zijn de aanbiedingen tot nu toe wel iets minder spectaculair dan voorgaande jaren. “Aanbiedingen zijn er weliswaar volop, maar het is nog even wachten op de echt grote acties waar menig hart sneller van gaat kloppen”, zegt Hannema. “Daarnaast is het natuurlijk de vraag in hoeverre de chiptekorten en de hierdoor beperkte voorraden een rol spelen. Het kan zijn dat de retailer pas op Black Friday zelf écht gaat stunten met zijn beperkte voorraad.”

Black Friday 2020
Waar de consument in 2020 nog volop op zoek was naar zogenaamde thuiswerk-producten, ziet Kieskeurig.nl dat dit jaar niet terug. “Logisch, want iedereen die producten voor het thuiswerken nodig had, heeft deze inmiddels wel in huis”, concludeert Hannema.

+++

Over Kieskeurig.nl
Kieskeurig.nl, onderdeel van Reshift, is in 1999 gestart en uitgegroeid tot de meest toonaangevende en complete vergelijkingswebsite. Het doel van Kieskeurig.nl is om de consument betrouwbare, onafhankelijke informatie over diverse producten te verschaffen. Dagelijks bezoeken ruim 170.000 consumenten Kieskeurig.nl. Zij vergelijken hier producten, prijzen en winkels, beschrijven hun ervaringen met producten en lezen de reviews van andere consumenten.

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht