Geplaatst door Livecom

Consumenten shoppen samen, live op wehkamp.nl

Een beginnende fotograaf heeft geen idee of met welke digitale spiegelreflexcamera hij het beste af is. Een aanstaande moeder heeft geen idee of een babyfoon met videofunctie nou wel zo handig is. En een schoolmeisje uit Groningen wil kledingadvies van haar nichtje, maar zij woont in Maastricht. Deze consumenten komen tegenwoordig ruimschoots aan hun trekken op wehkamp.nl. ‘We proberen onze klanten continu te inspireren als ze ons online warenhuis bezoeken,’ zegt Alexander van Slooten, Manager Internet van wehkmap.nl. ‘Met behulp van de module van Livecom kunnen klanten nu ook elkaar inspireren.’

Onderaan het scherm heeft wehkamp.nl een nieuwe toolbar geïmplementeerd, die klanten met een wehkamp.nl-account in staat stelt anderen (‘shopvrienden’) uit te nodigen om samen te shoppen. Uitnodigingen kunnen op drie manieren worden verstuurd: door het e-mailadres van de beoogde shopvriend in te voeren, door andere social shoppers toe te voegen aan een vriendenlijst, of door vrienden naar de site te halen via Hyves, Facebook of Twitter.

Als de shopvriend de uitnodiging accepteert, wordt een besloten sessie gestart waarbij iedereen exact hetzelfde scherm te zien krijgt. Het samen winkelen gaat van start! Alle shopvrienden navigeren de site tegelijk (‘Kijk, dit is de camera/de babyfoon/de jurk die ik leuk vind!’), waarbij ieders scherm wordt gesynchroniseerd en een gezamenlijk chatvenster de communicatie online mogelijk maakt. Om de veiligheid en privacy te waarborgen, wordt de Social Shopping-verbinding verbroken zodra één van beiden het betaalproces in gaat.

Livecom ontwikkelde deze module in de overtuiging dat klanten meer waarde hechten aan meningen van bekenden dan aan die van anonieme bezoekers. Ook is het idee dat samen shoppen een stuk gezelliger is dan alleen. ‘Voor het eerst kunnen bezoekers nu direct ervaringen met elkaar uitwisselen in een online winkelomgeving,’ zegt Erwin van Asselt, chief consumer officer van Livecom. ‘Dat zal de klanttevredenheid ten goede komen.’

Over Livecom
Het Amsterdamse internetbedrijf Livecom, opgericht in 2003, is marktleider in de Benelux op het gebied van (klant)contactsoftware en online conversieoplossingen. De producten van Livecom stellen organisaties als Aegon, CZ, Philips en Ziggo in staat hun klanten efficiënter te helpen en hun kosten te besparen. Op www.livecom.net vindt u meer informatie.

Over wehkamp.nl
wehkamp.nl is met 1,6 miljoen vaste klanten, 95 miljoen bezoekers per jaar en circa 5 miljoen zendingen per jaar marktleider in online winkelen en is het grootste online warenhuis van Nederland. Het assortiment bestaat uit zo’n 100.000 artikelen verdeeld over Fashion, Living & Hardware. In 2009 mocht wehkamp.nl 500.000 nieuwe klanten verwelkomen. De merkwaarden van wehkamp.nl -actueel, verrassend, eigenzinnig en betrokken- zijn leidend bij de keuzes die gemaakt worden in het assortiment, de services, de prijsstelling en de communicatie en komen in alle onderdelen van de winkelformule terug. Op www.wehkamp.nl vindt u meer informatie.