Industry Wire

Geplaatst door Soleo

Contact Center specialist Soleo haalt € 500.000 op voor uitbreiding

Deventer, 8 juni 2017 – In een tijd waarin steeds meer bedrijven hun activiteiten verplaatsen naar online, groeit het belang van kwalitatief contact en binding met de klant. Soleo, specialist in het verzorgen van online, telefonisch en digitaal klantcontact, heeft als gevolg van deze ontwikkeling het afgelopen jaar een forse groei kunnen realiseren en nieuwe klanten als Beslist.nl, Van Dijk Educatie en CCV aan zich weten te binden. Komend jaar investeert Soleo middels een co-financiering via Collin Crowdfund en Rabobank, een half miljoen in de uitbreiding van haar team, de verhuizing naar een groter pand, ICT en extra tooling.

Soleo, gevestigd in Deventer en opgericht in 2008, verzorgt inbound, outbound en multichannelklantcontacten voor het MKB, de grootzakelijke markt en vele tientallen webshops. Het bedrijf heeft zich in de afgelopen jaren toegelegd op het verzorgen van optimale, persoonlijke service naar de klanten van haar opdrachtgevers. Of het nu gaat om de begeleiding van bestellingen via chat, telefonische ondersteuning en advies of het onderzoeken van klanttevredenheid.

Vaste medewerkers van doorslaggevend belang

Als een van de weinige bedrijven in haar branche werkt Soleo niet met uitzendkrachten. De meerwaarde van vaste medewerkers weegt ruimschoots op tegen het extra financiële risico, aldus Alco Bosch, oprichter en directeur van Soleo. “Het feit dat wij mensen in vaste dienst hebben met veel ervaring in dit vak maar ook in het leven, is voor veel opdrachtgevers van doorslaggevend belang. Neem de klantenservice die wij vanaf deze zomer voor Van Dijk Educatie verzorgen. Dat betekent veel gesprekken met ouders. Natuurlijk is het dan prettig voor een ouder als je iemand aan de lijn hebt met enige levenservaring en kennis van zaken. Dat vormt de basis voor een goed gesprek en daarmee helpen wij onze klanten zich te onderscheiden.”

Het gevecht om de online klant

De enorme groei van het aantal webshops vormt een belangrijke reden voor het huidige succes van Soleo. Vooral kleinere en middelgrote webshops hebben behoefte aan extra ondersteuning om hun bereikbaarheid en service naar klanten toe te optimaliseren. Bosch: “Denk aan de schilder die geen tijd heeft om de telefoon aan te nemen of de baby-webshop waarvoor wij de retouren regelen. Wij vullen voor deze klanten de ‘missing link’ in het klantcontact in. Zodat zij hun klanten een optimale beleving kunnen bieden, ondanks hun beperkte capaciteit. Het gevecht om de online klant wordt momenteel via zoekmachines uitgevochten. Door extra services te bieden, persoonlijk contact en een goede logistiek kunnen deze kleinere webshops alsnog het verschil maken en zich handhaven.”

Investeren in groei

Het afgelopen jaar heeft Soleo Van Dijk Educatie, Beslist.nl en CCV, leverancier van betaaloplossingen, aan zich weten te binden. Om deze groei in goede banen te leiden investeert het bedrijf een half miljoen in de uitbreiding van het aantal eigen medewerkers naar meer dan 200, extra werkplekken, ICT, tooling en nieuwe huisvesting. De benodigde financiering voor deze investeringen werd opgehaald via een co-financiering door Collin Crowdfund en Rabobank Apeldoorn. Rabobank verzorgt een financiering van € 200.000 en via het online platform van Collin staken 234 investeerders met elkaar € 300.000 in het bedrijf. In ruil voor de vijfjarige lening ontvangen de investeerders een jaarlijkse vaste rente van 8%. Alco Bosch: “Wij zijn een bedrijf met een onderscheidende en eigen aanpak in onze branche. Deze vernieuwende vorm van cofinanciering past ons als een jas. En het enthousiasme van zoveel investeerders is wat mij betreft de ultieme bevestiging van het vertrouwen in onze aanpak.”

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht