Geplaatst door Contentsquare

Contentsquare integreert met Cloudinary om merken te helpen bij optimalisatie van visuele content

Samenwerking stelt merken in staat sites beter te laten presteren en betere interactieve ervaringen te bieden dankzij AI-gestuurde optimalisatie van afbeeldingen en video’s die de engagement, conversie en omzet stimuleren
Contentsquare, leider in digital experience analytics, kondigt een samenwerking aan met Cloudinary, het beeld- en videoplatform dat grote merken wereldwijd ondersteunt. Dankzij de integratie tussen Contentsquare en Cloudinary krijgen klanten gedetailleerd inzicht in de prestaties van beeld- en videocontent in hun websites en apps. Dankzij de koppeling met het AI-platform van Cloudinary kan Contentsquare teams helpen mogelijkheden te identificeren die bijdragen aan het verbeteren van de kwaliteit en prestaties van afbeeldingen en video’s en zo zorgen voor een naadloze site- of app-ervaring.
Makkelijker kansen voor optimalisatie identificeren
Dankzij de integratie kunnen klanten van Contentsquare en Cloudinary eenvoudiger hun webprestaties en gebruikersbetrokkenheid kwantificeren en daarmee nieuwe kansen identificeren om deze te verhogen. Met unieke inzichten in engagement en omzet analyseert Contentsquare prestaties van individuele afbeeldingen, video’s en pagina’s, waardoor teams prioriteit kunnen geven aan acties die het grootste effect hebben op webverkeer en conversies, zoals Google Core Web Vitals. Gezamenlijke klanten van Contentsquare en Cloudinary kunnen ook gebruikmaken van segmentatiemogelijkheden van Contentsquare om gedrag over alle sessies te vergelijken, bijvoorbeeld of een video is gestart, voltooid, gepauzeerd of gezocht. Fietskledingmerk Rapha wist bijvoorbeeld de snelheid waarmee afbeeldingen worden getoond met 90 procent te verhogen, voor video’s was dit 50 procent. Kledingmerk Paul Smith behaalde met Cloudinary een besparing van 40 procent op het beheer van digitale assets.
Media optimaliseren voor elke situatie
Met krachtige API’s en ondersteuning van geavanceerde kunstmatige intelligentie helpt Cloudinary merken om op één plek visuele ervaringen op schaal te organiseren, transformeren, optimaliseren en leveren. De automatiseringen van Cloudinary stellen gebruikers in staat om de kwaliteit, het formaat en de grootte van elk bestand te optimaliseren voor iedere situatie. Het biedt daarnaast functies als asset auto-cropping en auto-tagging, samen met generatieve AI-mogelijkheden waarmee gebruikers eenvoudig afgeleide bestanden op maat kunnen maken.
Met deze mogelijkheden kunnen klanten in branches zoals retail, reizen & hospitality, automotive en tech beter begrijpen welke impact afbeeldingen en video’s hebben op het totale klanttraject en de plaatsing, duur en stijl van content optimaliseren voor specifieke doelgroepen en digitale contexten.
Chris Formosa, Head of Technology Partnerships & Cloud Alliances, Global bij Contentsquare: “Met deze samenwerking krijgen klanten het beste van twee werelden: een leidend beeld- en videoplatform om visuele ervaringen op schaal te leveren en een hoogwaardig platform voor het analyseren van digitale ervaringen, met de mogelijkheid om de prestaties hiervan te meten en verbeteringen te prioriteren. Met de twee platforms samen kunnen onze klanten de timing en plaatsing van video- en beeldassets in hun digitale klantreis beter optimaliseren. We zijn erg enthousiast over de samenwerking met Cloudinary en kijken uit naar de geweldige resultaten.”
Kobi Schwarts, Vice President, Global Channels and Alliances bij Cloudinary:
“De mogelijkheid om te begrijpen hoe visuele content presteert is van cruciaal belang voor elk digitaal bedrijf. We kijken er erg naar uit om met Contentsquare samen te werken om ervoor te zorgen dat onze gezamenlijke klanten beschikken over de gegevens die ze nodig hebben om de visual-first ervaringen te leveren die verbinden, betrekken en converteren.”
————————–
Over Contentsquare
Contentsquare is een leidend digital experience analytics platform dat bedrijven in staat stelt om de gebruikerservaring op web, mobiel en app te begrijpen en te optimaliseren. Het AI-gedreven platform biedt rijk en contextueel inzicht in het gedrag, het gevoel en de intentie van klanten – op elk contactpunt in hun reis – waardoor bedrijven empathie kunnen opbouwen en voor blijvende impact kunnen zorgen.
Meer dan 1300 merken gebruiken Contentsquare om hun bedrijf te laten groeien, te zorgen voor hogere klanttevredenheid en flexibeler te bewegen in een constant veranderende wereld. De inzichten van Contentsquare verbeteren de klantervaring op meer dan 1,3 miljoen websites wereldwijd. Contentsquare is opgericht in Parijs en heeft meerdere kantoren wereldwijd. Contentsquare wordt ondersteund door gerenommeerde investeerders, waaronder fondsen en rekeningen beheerd door BlackRock, Bpifrance, Canaan, Eurazeo, Highland Europe, KKR, LionTree, Sixth Street en SoftBank Vision Fund 2. Ga voor meer informatie naar www.contentsquare.com.