ContiTech kiest voor SAP Cloud for Sales

ContiTech, onderdeel van bandenfabrikant Continental, gaat SAP Cloud for Sales inzetten om de samenwerking met klanten te verbeteren. ContiTech beschikt door deze SAP oplossing over betere en actuele klantgegevens, waar het salesteam vanaf elke locatie, op ieder moment en via elk apparaat over kan beschikken.
Flexibiliteit
Een speciale afdeling binnen ContiTech concentreert zich volledig op oplossingen voor transportbandtechnologie en adviseert zijn klanten wereldwijd. Als verkoopmedewerkers van ContiTech zich op een locatie van de klant bevinden, is het noodzakelijk dat zij met mobiele apparaten snel en eenvoudig toegang hebben tot de bedrijfsinformatie. Omdat SAP Cloud for Sales een flexibele cloud-oplossing is, kan ContiTech de bestaande processen, platforms en mobiele architecturen aan elkaar koppelen. Op deze wijze is het bedrijf in staat de wereldwijde verkoopprocessen vlekkeloos uit te voeren.
Integratie huidige systemen
De oplossing stelt ContiTech tevens in staat om zijn wereldwijde klantgegevens op een gestructureerde wijze te bundelen en weer te geven. Bovendien kunnen zij SAP Cloud for Sales nauwkeurig integreren met het ERP-systeem. Daarnaast krijgen de salesmedewerkers op ieder gewenst moment toegang tot data via hun mobiele apparaten – ook als zij offline zijn. Hiermee verbetert ContiTech de efficiëntie van zijn verkoopprocessen.
SAP Cloud for Sales geeft salesmedewerkers diepgaand inzicht in hun klanten. Denk hierbij aan een overzicht van de complete historie van de betreffende klant, inzicht in alle communicatie die heeft plaatsgevonden, welke orders geplaatst zijn en wat de strategie van de klant is. Op deze wijze kan ContiTech de specifieke uitdagingen van klanten beter begrijpen. Ook zijn ze in staat om proactief mee te denken over oplossingen of nieuwe ideeën om processen efficiënter te laten verlopen.
De implementatie van SAP Cloud for Sales bij ContiTech in Duitsland en Mexico heeft in korte tijd aanzienlijke verbeteringen opgeleverd in de samenwerking tussen de diverse salesteams. Zo hoeven salesmedewerkers niet meer op zoek te gaan naar backoffice gegevens. Ze kunnen relevante content en best practices eenvoudig met elkaar delen en hebben real-time inzicht in de status van alle verkopen. Ook kunnen zij eenvoudig de specifieke hulp krijgen die ze nodig hebben om producten of diensten te verkopen. In de volgende fase van het project implementeert het bedrijf de oplossing ook op locaties in China, India en andere landen in Europa en Azië.
Over SAP
Als marktleider in bedrijfssoftware helpt SAP (NYSE: SAP) kleine, middelgrote en grote bedrijven met de stroomlijning van hun bedrijfsvoering. De oplossingen van SAP stellen organisaties in staat aanzienlijke efficiencyverbeteringen te bereiken binnen hun toeleveringsketens en bedrijfsprocessen, waardoor ze de concurrentie voor kunnen blijven. Op dit moment gebruiken meer dan 251.000 klanten software van SAP om winstgevend te opereren en duurzaam te groeien. Meer informatie is beschikbaar op www.sap.com/netherlands.
Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.