Industry Wire

Geplaatst door Stichting JongeHonden

Creatieve industrie opent jacht op jonge creatieven

DINSDAG 7 NOVEMBER 2017 – Stichting JongeHonden organiseert op 16 november haar jaarlijkse Portfolio + Speeddate avond. Het event is een mix van 1) de Portfolio avond, waar stichting JongeHonden ‘vriendjes’ (aangesloten bureaus) uitnodigt om het werk van de meest talentvolle jonge creatieven uit de business te reviewen in hun zoektocht naar nieuw talent. En 2) het Speeddate event, waar jonge creatieven met elkaar om tafel gaan om hun creatieve partner in crime te vinden. Het evenement vindt plaats op de James Wattstraat 73, bij eetcafé en meeting venue ‘House of Watt’. Om 19.00 openen de deuren.

Vriendjes van JongeHonden & Portfolio avond
De Portfolio avond is interessant voor zowel jonge creatieven als de vriendjes van de stichting. JongeHonden dankt haar bestaansrecht onder andere aan het warme hart van deze grote en kleine vriendjes van de stichting. Tot deze vriendjes behoren de beste Nederlandse reclamebureaus en mediabedrijven. Zij sponseren de stichting een jaar lang, waardoor de stichting jaarlijks de activiteiten kan doorzetten en zo jongehonden de beste hulp kan bieden in hun creatieve opstart.

De stichting biedt de zoekende jonge honden de kans om zichzelf in de kijker te spelen van deze aangesloten bureaus. Een unieke kans om een portfolio 1 op 1 te bespreken met een creatief directeur naar keuze. Voor de creatieve directies een unieke kans om een uiteenlopend aanbod aan portfolio’s te reviewen en te bespreken.

Het jaarlijks terugkerende event trekt jaarlijks rond de 100 enthousiaste jong creatieven.
Ook dit jaar wordt een grote opkomst verwacht, getuige de al ruim 70 inschrijvingen.
Bureaus die zich nog voor aankomende Speeddate & portfolio night willen aanmelden als vriendje bij de stichting kunnen dat doen via een mailtje naar info@jongehonden.nl of door de website te besnuffelen via https://jongehonden.nl/over-jongehonden/

Speeddating
Naast het recruiten van jong talent, gaat het jonge talent zelf ook op zoek naar de perfecte match. Met het speed date principe worden jonge creatieven aan elkaar voorgesteld om zo te kijken of ze als persoon en als professional bij elkaar passen. Robin Poelmann (junior creatief) en Ysabelle Tierie (junior copywriter) vonden elkaar tijdens een eerdere Speeddate avond en werken nu als succesvol koppel bij reclamebureau TBWA. Robin: “De speeddate avond is – zeker in de enorm competitieve en kleine reclamewereld – één van de weinige manieren om in contact te komen met soortgelijke professionals. Via JongeHonden kom je vaak professionals tegen die met je levelen, en ongeveer op hetzelfde punt in hun carriere zijn beland als jij. Dat zorgde ervoor dat Ysabelle en ik een enorme ‘match’ vonden in onze portfolio’s en nu echte partners in crime zijn.”

Aanwezige vriendjes – so far:
Op dit moment hebben de volgende vriendjes al aangekondigd aanwezig te zijn op 16 november:
Ogilvy, Media Monks, ConspiracySinc, Tosti Creative, BrandBase, Smoke&Mirrors, Roorda, VICE, Mensch, The Oddshop, DDB & Tribal en Eigen Fabrikaat.

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht