Industry Wire

Geplaatst door Crisp

CRISP LANCEERT ALS EERSTE ONLINE SUPERMARKT GROOTSCHALIGE TV-COMMERCIAL

Op maandag 25 oktober lanceert Crisp, de supermarkt-app voor knettervers eten, als eerste online supermarkt een massamediale campagne op landelijke televisie. Een belangrijk moment in het bijna driejarig bestaan van de boodschappen-app, die daarmee de nichemarkt definitief ontstijgt. De tv-commercial draait volledig om beter eten met volop smaak. 

Kroon op een jaar van versterking 

Sinds de lancering van de supermarkt-app, in november drie jaar geleden, is het merk op een missie om beter eten mogelijk te maken voor meer mensen. Met ‘meer mensen’ wordt nadrukkelijk heel Nederland bedoeld – vandaar de keuze voor prime time televisie op Nederlands best bekeken zenders. Een opmerkelijke zet voor een volledig digitale shop, maar de organisatie is er klaar voor. In het afgelopen jaar is de operatie zo verstevigd, met een uitgebreid aanbod aan verse producten en meer bezorgtijden in het hele land, dat het de toenemende vraag probleemloos aan kan.

Kom voor beter eten, blijf voor de smaak

Vanaf de start heeft Crisp zich vooral onderscheiden met de kwaliteit van verse producten. Die sluiten aan bij de behoefte van veel klanten om vaker vers en gezond te eten. Op zichzelf is die wens niet genoeg om een blijvende verandering in het dagelijks eetpatroon door te voeren. Maar smaak blijkt dat wel. Crisp ziet dat dit de belangrijkste motivatie is voor herhaalaankopen – vooral voor seizoensgroente en -fruit. De kleurrijke tv-commercial is een ode aan die smaak. Niet als uitzondering, maar voor iedereen en op elk moment van elke dag. Zo zien we een gezin dat met net zoveel plezier aanvalt op een sappige appel als op de roombotercroissants bij het ontbijt.

Elke dag goed eten is een feest

Marloes Dobbe, Marketing Director bij Crisp: “We hebben veel loyale klanten en zien dat die mensen echt terugkomen vanwege de smaak. Dat woord wordt letterlijk, net als ‘lekker’ en ‘kwaliteit’, opvallend vaak genoemd in reviews – meer dan bij welke supermarkt dan ook. Voor onze eerste commercial hebben we dus ook niet gekozen voor een functionele boodschap. Dat je online kunt shoppen snapt iedereen inmiddels wel. Maar dat het zo’n feest is om jezelf elke dag goed eten te gunnen, is een mooie boodschap. Die onderstrepen we met een speciale remake van de iconische 60’s hit “This Magic Moment”. Dat nummer is een ode aan de kleine dingen die het leven mooi maken, en het draagt de film.”

Lef en scherpe keuzes

Voor strategie en concept schakelde Crisp haar partner van het eerste uur in. Boris Nihom, Managing Director bij dentsuACHTUNG!: “Deze tv-commercial is weer een mooie mijlpaal in de partnership met Crisp. Na de samenwerking op brand identity en app design heeft Crisp opnieuw lef getoond en scherpe keuzes gemaakt. Ook in deze commercial vieren we de smaak van beter eten, met iconisch beeld om van te watertanden. Zo bouwen we samen aan een sterk merk dat consistent voelbaar is in elk aspect van de klantervaring. Niet voor niets is bijna ons hele team zelf klant.”

De nieuwe tv-commercial is vanaf 25 oktober op alle grote zenders te zien en is hier te bekijken: https://youtu.be/dieDD7V40j8

Credits:

Opdrachtgever: Crisp
Client responsible: Rózsa Groothoff, Marloes Dobbe & Bing Gall
Agency: dentsuACHTUNG!
Executive Creative Director: Kika Douglas Castroviejo

Creative Director: Samyr Souen
Creatives: Diederik Mulder & Daniel Disker Bunde-Pedersen
Managing Director: Boris Nihom
Production: Sarah van der Steege
Account: Eveline Rooders
Production Agency: Cake film
Director: Ayla Spaans
Producer: Jolanda de Boer & Ellis Thomas
Director of Photography: Dionne Cats
Edit: Eline Bakker
Grading: De Grot
Music: Massive Music

Over Crisp 

Crisp is de supermarkt-app voor knettervers eten. Ontzettend lekkere producten, volop in het seizoen en ook nog goed geprijsd. Dat krijgt Crisp voor elkaar door rechtstreeks in te kopen bij honderden kleine makers, kwekers en telers. Met de handige app haal je heel gemakkelijk je boodschappen in huis. En wat je vóór 22.00 uur bestelt, wordt morgen in heel Nederland bezorgd.

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht