Daily dialogues en Betaalvereniging Nederland ontwikkelen voorlichtingsconcept jongerencommunicatie

Betaalvereniging Nederland organiseert namens haar leden veilig, efficiënt, betrouwbaar en toegankelijk betalingsverkeer. Denk daarbij aan innovaties zoals instant payments en PSD2. Een belangrijke rol van de Betalingsvereniging is het voorlichten van de Nederlandse consument en het bewerkstelligen van gedragsverandering als het aankomt op veilig bankieren. Hoewel veel Nederlanders de veiligheidsrisico’s kennen, zoals het online bankieren op een openbare Wifi verbinding, wordt er in de praktijk vaak slordig mee omgegaan. Zeker onder jongeren van 18 tot 25 jaar.
Na eerder al succesvolle voorlichtingscampagnes gericht op jongeren te hebben gerealiseerd voor onder andere Wecycle, zal social media agency daily dialogues (onderdeel van CANDID) samen met het team van Betaalvereniging Nederland een duurzaam concept ontwikkelen voor het bereiken en bewegen van jongeren via digitale (social media) kanalen. Het concept dat beide partijen samen ontwikkelen is bedoeld om gedurende 2021 en mogelijk daarna een rode draad te kunnen vormen binnen de jongerencommunicatie van Betaalvereniging Nederland.
Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.