Industry Wire

Geplaatst door Dassault Systèmes

Dassault Systèmes presenteert drie nieuwe oplossingen voor retail- en consumentenmarkt

‘s-Hertogenbosch, 6 maart 2017 – Dassault Systèmes kondigt drie nieuwe oplossingen aan voor de retail- en consumentenmarkt die gebaseerd zijn op het 3DEXPERIENCE-platform. Ook heeft het bedrijf een aantal bestaande oplossingen voor deze branche verbeterd.

Business transformeren
Met de oplossingen kunnen bedrijven die bijvoorbeeld kleding, schoenen, meubels of huis-, tuin- en keukenproducten verkopen hun business digitaal transformeren, ongeacht de grootte. Ruim 17.000 internationale bedrijven werken al succesvol samen met Dassault Systèmes om consumentenproducten te maken. Het gaat onder meer om Arc International, Arvind Lifestyle Brands Limited, Fossil, Gürmen Group, Nowy Styl Group en de Rockport Group.

Digitale omgeving
Dassault Systèmes’ oplossingen voor de retail- en consumentenmarkt bieden onder meer applicaties voor lifecyclemanagement en 3D-software voor het verbeteren en versnellen van bedrijfsprocessen. De volledig digitale omgevingen maken realtime samenwerking mogelijk tijdens de designfase, de ontwikkeling, de productie en de distributie. Daarnaast dragen de oplossingen bij aan een beter zicht op processen, meer flexibiliteit en betere beslissingen.

Dit zijn de drie nieuwe oplossingen van Dassault Systèmes:

My Design biedt functionaliteit voor 3D-design, het simuleren en testen van prestaties, visualisatie en het renderen van creatieve, gedetailleerde ontwerpen.
My Production biedt functionaliteit voor toolingdesign, productdocumentatie, machinesimulatie, kwaliteitsbewaking, traceerbaarheid en realtime analytics om de ideale tooling en processen te bepalen voor een flexibele productie.
My Operations biedt functionaliteit voor intelligente logistiek, snelle productie en planning van vraag en aanbod om de efficiëntie en operationele marges te verhogen.

Dassault Systèmes heeft ook drie bestaande oplossingen verbeterd:

My Collection helpt bij het volledige lifecyclemanagement van producten, van idee tot marketing. Deze oplossing biedt nu verdere integratie met Adobe Illustrator en nieuwe configureerbare functionaliteit waarmee merken en retailers op formules gebaseerde kostentemplates kunnen creëren. Op deze manier kunnen ze onder meer planningen en budgetten maken en het RFQ-proces managen.
My Store is nu ook te gebruiken op mobiele apparaten.
My Product Portfolio is een collaboratieve en geïntegreerde oplossing voor multidisciplinair design die nu is aangepast voor het mkb. Hiermee kunnen bedrijven hun ontwerpen en projecten testen en valideren. Ook kunnen ze de productieprocessen simuleren.

My Collection en My Store zijn daarnaast uitgebreid met een speciale hub voor het beheer van digitale assets van een bedrijf, zoals creatieve ontwerpen, merchandising, sales en marketing.

Enige leverancier
“Met deze oplossingen onderstrepen we onze missie om retailers en merken in alle segmenten te voorzien van bewezen technologie”, zegt Chris Colyer, Vice President, Consumer Goods and Retail Industry bij Dassault Systèmes. “Wij zijn nu de enige leverancier van krachtige en schaalbare digitale applicaties voor het beheer van productontwikkelingscycli van concept tot eindklant. Hiermee kunnen bedrijven beter anticiperen op veranderingen in de markt, de time-to-market verkorten en hun marges verhogen. Dit alles terwijl ze de ultieme klantervaring bieden.”

Meer informatie over de oplossingen van Dassault Systèmes voor de retail- en consumentenmarkt is te vinden op http://www.3ds.com/industries/consumer-goods-retail/.
Een Word-versie van dit persbericht vindt u hier.

Over Dassault Systèmes
Dassault Systèmes, de 3DEXPERIENCE-specialist, levert organisaties en consumenten virtuele werelden voor het bedenken en creëren van duurzame innovaties. De marktleidende oplossingen van het bedrijf transformeren de manier waarop producten worden ontworpen, geproduceerd en ondersteund. Verder stimuleert de samenwerkingssoftware van Dassault Systèmes sociale innovatie, omdat het de mogelijkheden van de virtuele wereld voor iedereen verder uitbreidt om de echte wereld te kunnen verbeteren. Het bedrijf voegt met zijn oplossingen waarde toe aan meer dan 210.000 klanten in elke grootte en industrie, in ruim 140 landen. Kijk voor meer informatie op http://www.3ds.com/

3DEXPERIENCE, het Compass logo en 3DS logo, CATIA, SOLIDWORKS, ENOVIA, DELMIA, SIMULIA, GEOVIA, EXALEAD, 3D VIA, BIOVIA, NETVIBES en 3DEXCITE zijn geregistreerde handelsmerken van Dassault Systèmes of zijn dochterondernemingen in de USA en/of andere landen.

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht