Geplaatst door Dataiku

Dataiku uitgeroepen tot leider in Gartner Magic Quadrant voor Data Science en Machine Learning platformen

Dataiku, leverancier van een geavanceerd enterprise AI-platform, is uitgeroepen tot leider in het ‘Gartner 2020 Magic Quadrant for Data Science and Machine Learning Platforms’. Dataiku is gepositioneerd als leverancier met meest complete visie en weet deze ook ten uitvoer te brengen. Het is het vierde opeenvolgende jaar dat Dataiku is opgenomen in het rapport en het eerste jaar dat het benoemd is tot leider.

Sinds de oprichting van Dataiku staat datademocratisatie door samenwerking tussen mensen met verschillende capaciteiten centraal. In 2019 heeft Dataiku ervoor gezorgd dat organisaties kunnen profiteren van nog meer schaalbaarheid en flexibiliteit met nieuwe functionaliteit voor white box AI en compliance.

Benoeming tot leider is validatie van visie

“We kijken bij Dataiku altijd vooruit en naar hoe we organisaties niet alleen kunnen helpen om te starten met enterprise AI, maar om te bouwen aan een duurzame, verantwoorde en flexibele strategie die nu en de komende tien jaar werkt. Ongeacht wat er gebeurt op AI-gebied. We geloven dat de benoeming tot leider door Gartner een validatie is van deze visie”, zegt Florian Douetteau, CEO van Dataiku. “We zien ernaar uit om dit jaar nog meer organisaties te helpen op hun pad naar enterprise AI met de enige oplossing die echte end-to-end samenwerking biedt, en zo data om te zetten naar een waardevol bedrijfsmiddel.”

Unicorn

Meer dan 300 klanten in onder meer retail, e-commerce, de gezondheidszorg en in de financiële, publieke en logistieke sector, gebruiken Dataiku om AI-initiatieven op te schalen. In december, volgend op de aankondiging van Dataiku 6, investeerde CapitalG het venture capital fund gefinancierd door Alphabet Inc., in Dataiku. Met een waardering van 1,4 miljard dollar bereikte Dataiku de status van unicorn. Dataiku heeft meer dan 400 mensen in dienst die werken vanuit kantoren in Amsterdam, New York, Parijs, Londen, München, Sydney en Singapore.

Lees hier meer over Dataiku en/ of download een exemplaar van het Gartner-rapport.