Geplaatst door DocumentWereld - Tapas

DCM Awards: nieuw initiatief voor onderscheidende groeimarkt

In een snelgroeiende markt als die van document- en contentmanagement komen veel verschillende en steeds weer nieuwe of vernieuwende aspecten aan de orde. Zaken als (volledig geautomatiseerde) digitale output, capturing & input management, het zaakgericht werken, optimaal procesbeheer, agility en content management komen in alle types bedrijven en overheden voor. Tijd dus om de beste toepassingen daarin over het jaar 2011 te waarderen met een Award: de DCM Awards om precies te zijn. De toekenning van deze DCM Awards is een nieuw initiatief om het vakgebied van document- & content management wat meer en duidelijker voor het voetlicht te brengen en te waarderen. De uitreiking van de diverse awards vindt plaats tijdens het DCM Awards Dinner op 19 januari 2012 in ****Hotel & Congrescentrum Zuiderduin in Egmond aan Zee (NH).
Deelnemers kunnen hun nominaties voordragen in vijf categorieën:
1. Capturing & (Intelligent Document & Character) Recognition
2. Information Access & Document/Content Security
3. E-Document & E-Content Management
4. Case Management/Zaakgericht Werken
5. Enterprise Output Management/Documentcreatie
In elk van deze categorieën wordt de door de jury als beste beoordeelde toepassing gewaardeerd met een DCM Award. De criteria waarop de jury haar oordeel zal vellen zijn onder meer Return on Investment, schaalbaarheid, mate van innovatie (technisch of qua toepassing), reproduceerbaarheid (in dezelfde markt dan wel in andere markten), complexiteit en omvang. Alle deelnemende toepassingen zullen bovendien worden beschreven in een uitgebreide case study naar aanleiding van een interview met de betreffende klantorganisatie. Een mooie publiciteit dus voor zowel de klant als de aanbieder!
Strategy Partners Nederland heeft zich aan deze eerste editie van de DCM awards verbonden en geldt als gerenommeerd marktanalyse- en strategieadviesbureau in de markt van document- en (enterprise) content management. Managing partner Hans Kaashoek: ‘Wij ondersteunen graag een initiatief als dit, waarbij de markt voor document- en contentmanagement op een positieve manier voor het voetlicht wordt gebracht. Bovendien geeft het de deelnemende klanten en leveranciers volop de gelegenheid om te laten zien waartoe een dergelijke markt in staat is. Ik geloof dat dat een goed zaak is voor zowel de bedrijven en organisaties die al initiatieven hebben genomen op dit gebied als voor die er nog mee gaan beginnen. En van die laatste zijn er ook nog genoeg in Nederland. Er is nog steeds veel groeipotentie in deze markt en deze toekenning van awards kan ertoe bijdragen dat nieuwe initiatieven loskomen.’