DDMA start met digitale sessies voor leden

Amsterdam, 19 maart – Deze tijd van crisis én collectief thuiswerken brengt allerlei nieuwe vraagstukken met zich mee voor ondernemers, marketeers, dataspecialisten en juristen. Daarom start DDMA vanaf maandag met de DDMA Digital Talks, waarin de branchevereniging leden virtueel bij elkaar brengt, steeds rondom één specifiek thema. Vakgenoten krijgen zo de kans dilemma’s met elkaar te bespreken, kennis te delen en nieuwe ideeën op te doen.
Tijdens de DDMA Digital Talks delen steeds één of meerdere sprekers hun kennis over een actueel thema. Deelnemers kunnen van tevoren hun vragen insturen of deze live tijdens de sessie stellen. Op deze manier kunnen professionals, ook vanuit huis, met elkaar in contact komen en van elkaar leren. De Digital Talks zijn toegankelijk voor leden van DDMA.
Diana Janssen, directeur van DDMA: “We zien deze week bij onze achterban heel duidelijk dat de behoefte groot is om met vakgenoten te overleggen. Mensen zitten met vragen waar ze nooit eerder over na hoefden te denken, terwijl anderen juist al antwoorden hebben. Deze kennisdeling kunnen wij als branchevereniging faciliteren via onze Digital Talks. We kunnen hierbij heel snel schakelen. Mocht er vandaag een onderwerp naar boven komen, dan kunnen we een dag later al een sessie organiseren. Ik roep leden dan ook op om hun issues en vragen met ons te blijven delen.”
Uiteenlopende thema’s
De eerste onderwerpen die aan bod komen in de Digital Talks zijn onder meer technieken en tips voor samenwerken op afstand, veranderende bedrijfsvoering voor agencies in crisistijd en de inzet van telemarketing om mensen te helpen in deze periode. Deze lijst aan thema’s wordt continu uitgebreid. Aanmelden voor de Digital Talk over telemarketing, die aanstaande maandag om 16.30 uur plaatsvindt, is al mogelijk.
DDMA-leden kunnen onderwerpen die zij willen bespreken of waarover ze meer willen weten doorgeven via de website van DDMA.
Over DDMA
DDMA is de branchevereniging voor data en marketing en heeft als doel om de branche naar een hoger niveau te brengen. De ruim 300 leden van DDMA brengen en delen kennis over de inzet van data en technieken om relevant te kunnen communiceren met hun doelgroepen. DDMA organiseert met en voor haar leden onder meer onderzoeksprogramma’s en netwerk- en kennisbijeenkomsten. Het team van juristen adviseert de leden en de branche over de ontwikkelingen in de wetgeving. Ook geeft DDMA de branche een stem richting de stakeholders in Den Haag en Brussel met betrekking tot de ontwikkeling van een duurzame data-economie.
Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.