Designbureau Informaat met 85 medewerkers naar Hilversum

Informaat, het designbureau dat in 1984 opgericht werd en de afgelopen jaren naar 85 medewerkers groeide, is verhuisd naar Hilversum. Met de komst van het bureau naar voormalig Philipsgebouw Orion, waar meer dan 1250 m2 in gebruik wordt genomen, wordt de creatieve industrie in mediastad Hilversum verder versterkt.
De vierde verdieping van het voormalige Philipsgebouw werd hiervoor compleet verbouwd, naar een mix van grotere en kleinere flexibele ruimtes, stilteplekken, workshop- en loungeruimtes. De verdieping is corona-proof en heeft een circulaire kantoorinrichting met hergebruikte materialen en meubels.
Breed klantenbestand
Het bureau is verantwoordelijk voor meer dan 12.500 projecten die het de afgelopen jaren opleverde voor honderden bedrijven en overheden. Daaronder zijn websites, intranetten, tools, mobiele applicaties en complete digitale ecosystemen voor merken als PostNL, ABN AMRO, HEMA, Gemeente Amsterdam, ANWB, diverse ministeries, ING, Akzonobel, Adidas en de NS.
True experience design
De methode die Informaat voor het designproces van haar projecten hanteert is True experience design, een zelfontwikkelde aanpak voor ontwerpen op basis van gedeelde waarden. Deze ontwerpaanpak sluit aan op de recent steeds luider wordende oproep aan organisaties om standpunt in te nemen en geloofwaardig te laten zien voor welke waarden ze staan. Deze aanpak leidt tot hogere klanttevredenheid, een betere concurrentiepositie, meer omzet en hogere arbeidsproductiviteit.
Meer over True experience design op de site van Informaat.
Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.