Industry Wire

Geplaatst door Deventrade

Deventrade benut haar USP nog beter dankzij voice picking

Deventer, 26-7-17 – Deventrade, een van de toonaangevende sportbedrijven binnen de Benelux, kan haar unique selling point nog beter benutten dankzij de implementatie van een nieuw orderpicksysteem door CaptureTech. De grote opslag en het snelle distributieproces, waarmee zij zich onderscheidt van de concurrentie, zijn geoptimaliseerd dankzij voice picking.

Bakfietsen ingeruild voor voice

Waar voorheen de bestellingen nog met papieren pakbonnen en bakfietsen bij elkaar werden gezocht in het magazijn, heeft deze wat verouderde werkwijze afgelopen april plaatsgemaakt voor een heel nieuw systeem. Ronald Littink, Controller bij Deventrade: “Op een bepaald moment wordt wel duidelijk dat er te veel knelpunten ontstaan en er niet efficiënt genoeg gewerkt wordt. Wij hebben daarom een externe consultant gevraagd onze processen te bekijken en hij concludeerde onder andere dat voice picking de beste oplossing zou zijn. De grote opslag en snelle levertijden is wat wij voor hebben op onze concurrenten. Wij hebben er direct werk van gemaakt om deze voordelen optimaal uit te nutten.”

Om de voice-oplossing te kunnen implementeren heeft CaptureTech een nieuw wifi-netwerk aangelegd. Het is cruciaal dat het bereik overal goed is en er geen gaten in het netwerk zitten. Naast nieuwe software die het gebruik van voice ondersteunt, was er ook behoefte aan nieuwe hardware. De scanners van Honeywell zijn gekozen vanwege de lange levensduur, het gebruiksgemak en omdat zij van een grote afstand kunnen scannen. De software van CaptureTech werkt ook naadloos samen met de andere gekozen devices zoals de computers van Zebra, Voice van Vocollect, de heftruckcomputers van Dlog en de scanners van Honeywell.

Kans op fouten aanzienlijk verkleind

Waar de orderpickers voorheen met vier kratten tegelijk konden lopen, is dat sinds voice picking uitgebreid naar elf. De medewerkers horen wanneer er werk is en kunnen dit vervolgens aannemen. Het voice systeem leidt hen vervolgens door de orderpicktaakopdracht.

Littink: “Normaal gesproken staan medewerkers best huiverig tegenover verandering, maar over het voice-gedeelte was iedereen meteen enthousiast. Het maakt het werk voor hen een stuk makkelijker, afwisselender en efficiënter en voor ons de kans op fouten veel kleiner. Dat maakt het de ideale oplossing.”

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht